TV SANT CUGAT

Un 70% de la ciutadania considera que el creixement de Sant Cugat aporta més inconvenients que avantatges

Les dades del darrer Observatori Sociològic, elaborat al mes de juliol, revelen que la satisfacció de la ciutadania sobre la seva vida al municipi és de 8 punts sobre 10.

La 49a onada de l’Observatori Sociològic de Sant Cugat, encarregada per l’Ajuntament a l’empresa Sigma Dos i realitzada el passat mes de juliol amb una mostra de 1.100 persones, assenyala que un 70% de la ciutadania considera que el creixement de la població del municipi aporta més inconvenients que avantatges. Les persones enquestades destaquen com a principals punts negatius la massificació del municipi (23%), la presència de més cotxes, menys aparcaments i més trànsit (14,3%) i la pujada del preu i la manca d’habitatge (12,5%). Com a avantatges del creixement, la població de Sant Cugat assenyala que hi hagi més quantitat de serveis (18,1%) i de riquesa (7,9%).

 Pel que fa als hàbits de la ciutadania, l’informe també indica que el 72% de la població practica algun esport, principalment activitats de gimnàs i fitness, caminar o córrer. Entre les opcions esportives més freqüents també destaquen la bicicleta, el pàdel i la natació. En relació amb els hàbits de compra, el 60% de la ciutadania ho fa presencialment, un 34% combina compra presencial i online, i només un 6% fa la compra exclusivament per internet. Un 64% de la població de Sant Cugat dona molta o bastant importància a la compra de productes o serveis de comerç local.

 Jordi Puigneró, tinent d’alcaldia de Relacions Institucionals: “Per al Govern, els resultats obtinguts a l’informe de l’Observatori Sociològic manifesten clarament que la població de Sant Cugat no vol que el municipi creixi més, perquè aquest genera més inconvenients que avantatges. També revela que un 76% de la ciutadania està d’acord amb la proposta de l’Ajuntament d’incrementar a 10 anys l’empadronament al municipi per poder accedir a un habitatge públic”.

 Les dades de l’estudi expressen que la satisfacció general de la ciutadania sobre la seva vida a Sant Cugat continua sent molt elevada, amb una mitjana de 8 punts sobre 10. Pel que fa a l’estat general de la ciutat, la població del municipi li dona una valoració de 6,5 punts, posicionant amb una major puntuació aspectes com l’oferta comercial (7,3), la seguretat ciutadana (7) i l’oferta esportiva (6,9). En els aspectes a millorar se situen el trànsit (4,3) i la neteja i la higiene de la via pública (5). L’informe també destaca com a principals problemes de la ciutat l’habitatge (21,1%), la neteja de carrers (16,3%) i l’asfalt i les voreres (9,5%).

 En relació amb els mitjans d’informació, la revista TOT Sant Cugat continua sent pel 45% de la ciutadania el mitjà més utilitzat per informar-se del que passa al municipi. En segona i tercera posició se situen la web del TOT Sant Cugat (31,3%) i les xarxes socials (31,2%), que han augmentat quasi 10 punts respecte als resultats del 2023 (22,9%).

 Valoració de l’alcalde
Un 62% dels ciutadans de Sant Cugat coneixen l’alcalde, Josep Maria Vallès, i més de la meitat de la ciutadania (53,7%) identifica correctament el seu nom. La valoració mitjana de l’alcalde és de 5,6 punts, que obté l’aprovat del 71,4% de la ciutadania. La valoració del Govern municipal obté una mitjana de 5,5 punts.

Comparteix

Sant Cugat Magazine #114

Directe TV

Estem treballant per restablir el servei de directe.

Enquesta

Està la ciutat preparada pels forts aiguats?

Subscripció a la revista online

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

També et pot interessar

Abrir chat
Scan the code
Hola 👋
¿En qué podemos ayudarte?