(19/10/2022 – Redacció)
Sant Cugat ha posat en marxa un servei per informar i assessorar les productores i agents audiovisuals sobre com i on fer rodatges al municipi, així com gestionar els permisos. “Sant Cugat City of Film” és un servei on els interessats poden demanar tota la informació de localitzacions i també gestionar sol·licituds i permisos de rodatge d’una manera més àgil i efectiva.
El nou servei estarà disponible al web de turisme, a visitsantcugat.cat/cityoffilm. En aquest apartat web, les productores trobaran acompanyament i assistència integral sobre tràmits, taxes, llistat de carrers, localitzacions i informació d’interès.
Sant Cugat, membre de Catalunya Film Commission, ofereix de moment 82 espais majoritàriament públics, i és la tercera ciutat del país amb més escenaris per rodar després de Barcelona (736) i Girona (100). Una demostració clara que Sant Cugat és un escenari habitual de rodatges de cinema, televisió, publicitat o fotogràfics. Entre 2021 i 2022, l’Ajuntament ha tramitat 101 autoritzacions per fer rodatges de pel·lícules, curtmetratges, sèries, sessions fotogràfiques, anuncis publicitaris i programes de televisió i ràdio. La previsió és acabar l’any arribant a les 120 produccions en aquests dos anys. Entre els rodatges que s’han fet recentment destaquen ‘Marlowe’ i ‘Escanyapobres’ (TV3), ‘El inocente’ (Netflix) i ‘Sin huellas’ (Amazon).
El nou servei s’ha presentat a la Torre Negra amb la preseència de l’alcaldessa Mireia Ingla, la tinenta d’alcaldia de Cultura, Esther Madrona; i la presidenta de l’Acadèmia del Cinema Català, Judith Colell.