Sant Cugat, com moltes altres ciutats arreu de l’estat, va acollir una concentració de suport a la Global Sumud Flotilla amb una consigna molt clara: “Aturem el genocidi”. Prop de 300 persones es van concentrar a la plaça de Lluís Millet amb el suport a escala local de la plataforma Sant Cugat amb Palestina.
A Barcelona prop de 15.000 persones van secundar aquest acte de suport a la Global Sumud Flotilla. Una iniciativa sorgida al passat juliol que concentra embarcacions de diversos països que conflueixen en ruta cap a la Franja de Gaza, formant una flota internacional per denunciar el bloqueig i portar ajuda humanitària.
Global Sumud Flotilla
Aquesta iniciativa va arrencar el passat juliol i no es limita a un únic vaixell, sinó que agrupa diverses embarcacions procedents de ports d’arreu del món. Un dels vaixells va salpar des de Barcelona, mentre que d’altres ho van fer des de punts del Magrib, de Grècia i d’Indonèsia, dins la iniciativa Sumud Nusantara.
L’objectiu és que aquests vaixells conflueixin en ruta cap a la Franja de Gaza, formant una flota internacional per denunciar el bloqueig i portar ajuda humanitària. Aquesta diversitat de ports i organitzacions reflecteix el caràcter global i civil del projecte, impulsat per col·lectius que volen fer visible la crisi humanitària i establir un corredor marítim segur.
Homenatge a les víctimes
Entre les pròximes activitats de denúncia que organitza Sant Cugat amb Palestina, destaca la lectura de noms dels infants assassinats a Gaza, que s’estima en prop de 20.000. Aquest acte de record es durà a terme el pròxim 26 de setembre també a la plaça de Lluís Millet i es calcula que la lectura podria durar prop de 16 hores.