TV SANT CUGAT

L’Oficina de la Síndica de Greuges incrementa en més d’un 14% les seves actuacions durant el 2024

La sindicatura va efectuar 386 actuacions, de les quals 105 van ser queixes admeses a tràmit, 130 no admeses, 5 actuacions d’ofici, i 146 assessoraments.

La síndica de greuges de Sant Cugat, Helena López, ha presentat avui al ple municipal la memòria anual de l’any 2024. Les dades assenyalen un increment del 14,5% de les actuacions executades per l’Oficina de la Síndica, que l’any passat va realitzar 386 actuacions enfront de les 337 fetes l’any 2023.

 

De les 386 actuacions, l’any 2024 es van fer 146 assessoraments i 240 van ser queixes, de les quals es van admetre a tràmit 105. La majoria d’aquestes actuacions es van iniciar de manera presencial (55%), tot i que altres canals de comunicació com el telèfon (17%) i la web (17%) han experimentat un augment significatiu en comparació amb el 2023.

Del total de queixes, 5 van ser posades en marxa d’ofici per la síndica, i 235 presentades per la ciutadania. Les queixes es concentren majoritàriament al nucli urbà, amb un 57%, seguit de Valldoreix, amb un 11%, i Mira-sol i la Floresta, amb un 10% respectivament.

En relació amb les actuacions d’ofici, l’any passat la síndica va obrir expedient pels usos de la sala de plens a l’EMD de Valldoreix, la millora del refugi climàtic als patis de les escoles i als parcs infantils de Sant Cugat, i la revisió de l’Ordenança Municipal sobre la Protecció i la Tinença Responsable d’Animals.

De les queixes admeses a tràmit (105), 80 han estat dirigides a l’Ajuntament, 5 a l’EMD de Valldoreix i 20 adreçades a altres síndics i síndiques. De les queixes a l’Ajuntament (80), 57 han estat relacionades amb els àmbits de gestió del territori (llicències, seguretat ciutadana, mobilitat, qualitat urbana…), 14 amb els serveis a les persones (polítiques socials, educació…) i 9 amb l’administració general.

 En el seu informe anual la síndica ha reafirmat la necessitat “d’una administració més eficient, accessible i respectuosa amb els terminis establerts. Les actuacions dutes a terme per la Sindicatura han contribuït a la millora de la gestió pública, al reforç del dret a una bona administració i a l’enfortiment de la relació entre la institució i la ciutadania”.

 També remarca que “durant l’any hem mantingut el nostre compromís de portar l’oficina als diferents barris de la ciutat, apropant la institució a totes les ciutadanes i ciutadans. Així mateix, des del mes de setembre hem ampliat aquesta iniciativa realitzant una visita mensual a Volpelleres, on atenem les queixes i consultes de veïns a un horari adaptat a les famílies joves”.

Comparteix

Sant Cugat Magazine #111

Directe TV

Enquesta

En quin règim d’habitatge viu a Sant Cugat?

Subscripció a la revista online

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

També et pot interessar

Abrir chat
Scan the code
Hola 👋
¿En qué podemos ayudarte?