TV SANT CUGAT

L’habitatge es dispara com a principal preocupació a Sant Cugat segons l’Observatori

L'estudi municipal revela que el problema de l'habitatge creix set punts, mentre la ciutadania valora amb un 8 viure al municipi.

L’habitatge és la principal preocupació dels santcugatencs segons els resultats de la 50a onada de l’Observatori Sociològic, un estudi elaborat per l’empresa SigmaDos a partir de 1.100 entrevistes realitzades entre el 19 de gener i el 16 de febrer d’aquest 2026. Les dades confirmen que la satisfacció general de viure a la ciutat es manté estable i molt positiva, amb una nota mitjana de 8 sobre 10. Tot i aquest elevat grau de benestar, el llistat de reptes ciutadans pateix canvis significatius respecte a l’any anterior.

L’habitatge, al capdamunt
La dificultat d’accés a l’habitatge es consolida com el principal problema del municipi per al 28,3% dels santcugatencs, xifra que suposa un fort increment respecte al 21,1% registrat a l’informe de l’any 2025. Un 61% dels enquestats assenyala “la gran demanda per venir a viure a Sant Cugat” com el factor que més ha contribuït a l’augment dels preus immobiliaris. Pel que fa a les solucions de futur, un 56,5% de la població és partidària de continuar construint, però promovent que el màxim de pisos siguin de protecció pública.

Darrere de l’habitatge, les altres grans preocupacions ciutadanes a nivell global són la neteja dels carrers (24,2%) i la mobilitat i el trànsit (22,2%). A nivell de proximitat i barri, però, el que més inquieta els veïns és l’estat de l’asfalt i les voreres (28,6%) seguit de prop per la neteja (27,7%).

Bona nota a la ciutat
Malgrat aquestes problemàtiques, els residents valoren positivament els aspectes generals de Sant Cugat del Vallès. Els parcs i zones verdes aconsegueixen la puntuació més alta, un 7,5, mentre que el trànsit cau a la darrera posició amb un 4,5, l’únic aspecte suspès de tota la llista. Dins dels serveis municipals, les biblioteques assoleixen l’excel·lent amb una valoració de 8,0, en clar contrast amb les àrees verdes i blaves d’aparcament, que es queden a la cua amb un 5,4.

En l’àmbit dels elements identitaris de la ciutat, el Monestir de Sant Cugat no té rival: és l’element més reconegut de manera espontània (86,1%) i també el més ben valorat, aconseguint una nota gairebé perfecta de 9,3.

Padró i política local
L’informe també ha avaluat algunes de les decisions recents del consistori. La iniciativa municipal per donar de baixa del padró més de 4.000 persones que hi figuraven de manera irregular és coneguda pel 59% de la població. Aquesta acció rep un suport molt ampli, amb una valoració mitjana de 8,1 sobre 10.

En l’apartat estrictament polític, un 68% dels ciutadans afirma conèixer qui és l’actual alcalde, i un 57,3% l’identifica correctament pel seu nom, Josep Maria Vallès. La valoració personal de l’alcalde se situa en un 5,6, una dada que es manté idèntica a la del darrer baròmetre, mentre que l’actuació global del Govern municipal obté un 5,4. Finalment, un 46,4% dels qui coneixen el govern saben identificar correctament que està format per una coalició entre Junts i ERC.

Comparteix

Sant Cugat Magazine #120

Directe TV

Enquesta

Està la ciutat preparada pels forts aiguats?

Subscripció a la revista online

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

També et pot interessar