28/04/2020 – REDACCIÓ /
La Diputació de Barcelona ha informat que des del confinament, l’aforament i la freqüència de les visites als comerços han disminuït un 15%, però la mitjana del tiquet de compra ha augmentat un 18% respecte al mateix període.
Així, els tiquets de compra als supermercats regionals i de proximitat han augmentat i suposen un valor de mercat del 28%.
A més, pel que fa als mercats municipals de la província de Barcelona l’afluència de gent ha disminuït, però s’ha incrementat el valor del tiquet de compra, el que ha suposat un canvi d’hàbits en la compra diària i setmanal dels seus clients.
Creixen el comerç online i les vendes a domicili
D’altra banda, hi ha hagut un canvi d’horaris atès que les persones concentren les compres al matí i ha augmentat la compra on-line i el repartiment a domicili (de les 30 comandes online amb repartiment a domicili a 150 diàries). Així mateix, en els mercats petits, entre els mateixos paradistes, es gestiona el repartiment a domicili atenent comandes via whatssap o mòbil.
Actualment, els 93 mercats municipals de tota la província de Barcelona estan oberts al públic seguint mesures com la reducció del seu aforament per tal d’evitar aglomeracions al seu interior i mantenir les distàncies de seguretat mínimes.
Pel que fa als mercats de venda no sedentària, només poden obrir les parades de venda d’alimentació, productes higiènics i planter d’horta. Així, estan oberts al públic, 85 mercats setmanals de la província de Barcelona, mentre que 121 resten tancats.
Promoció del comerç local
En aquest marc, la Diputació de Barcelona ha engegat aquest dimarts la campanya als comerços “Ara et toca a tu, gràcies”, per tal de potenciar i reforçar el comerç local i ajudar-lo a recuperar-se del gran impacte arran de la Covid-19 i alhora, conscienciar a la ciutadania de la importància de comprar en aquests establiments.
A més, es vol valorar el comerç alimentari de proximitat i els mercats municipals que durant aquesta crisi sanitària està demostrant la seva importància en el teixit comercial dels pobles i ciutats.