Quan encara tenim present el Concert per a una nit d’estiu, celebrat el passat 3 de juliol davant del Monestir, gràcies al suport de l’Ajuntament de Sant Cugat i a la col·laboració d’Occident, Sorea i d’altres empreses i entitats santcugatenques, ja ens preparem per al concert d’inici de la temporada 2025-2026. Tindrà lloc dissabte 27 de setembre a les 12 hores a l’Aula Magna, amb el títol L’encís de la veu. Homenatge a Conxita Badia.
En aquest concert farem un viatge a través de la música expressiva del barroc, passant pel classicisme, fins arribar a l’apassionament del romanticisme i la riquesa lírica de la música catalana del segle XX. La soprano Èlia Farreras-Cabero, acompanyada per músics de la Simfònica Sant Cugat, interpretarà Memòries de la Conxita, peces que Conxita Badia va compondre i que el mestre Salvador Brotons va arranjar aquest estiu per a orquestra simfònica, i que van ser estrenades a l’esmentat concert del passat 3 de juliol.
Ara, però, gaudirem d’una nova estrena: se’n presentarà la versió de cambra, adaptada per Brotons per a instruments de corda (violí I, violí II, viola, violoncel i contrabaix), quintet de vent (flauta, oboè, clarinet, fagot i trompa) i piano. Aquest concert s’emmarca dins la 1a Setmana del Català (22 al 28 de setembre), organitzada per l’Ajuntament de Sant Cugat i coincidint amb el Dia Europeu de les Llengües.
I pocs dies després, divendres 10 d’octubre, podrem gaudir de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat al Teatre-Auditori Emma Vilarasau, sota la direcció de Salvador Brotons, que interpretarà dues grans obres del romanticisme: la Simfonia núm. 8 d’Antonín Dvořák (1841–1904) i el Concert núm. 2 en do menor per a piano i orquestra de Serguei Rakhmàninov (1873-1943), amb el pianista Lluís Rodríguez Salvà. Rodríguez ens explica que li fa molta il·lusió interpretar aquest concert. “Aquesta és la primera obra que vaig treballar amb el meu professor a Nova York, en Byron Janis. Va ser l’obra del seu debut l’any 1944, quan ell només tenia setze anys. Vladimir Horowitz era causalment al públic i va voler convertir-se en el seu professor. Horowitz va treballar aquest concert amb el mateix Rakhmàninov, Janis ho féu amb Horowitz i jo amb Janis. D’alguna manera, Rakhmàninov seria el meu besavi musical, perquè el seu llegat em va passar a mi directament per mitjà de tres generacions”.
No us perdeu aquests concerts. La música en directe té màgia! És capaç de traslladar-nos i de fer-nos redescobrir una mateixa melodia cada vegada d’una manera diferent.
Més informació a simfonica.cat
Flora Puntós i Cabero
Presidenta Orquestra Simfònica Sant Cugat





