
El president de l’AMIC, Ramon Grau, ha inaugurat l’assemblea i destaca que “l’AMIC és un referent en tot l’espai comunicatiu català.
L’entitat ha aprofitat per presentar la memòria d’activitats i dels serveis, així com els resultats de 2021, que superen els 2.500.000 euros. De cara al futur immediat, l’associació vol apostar per la innovació i la recerca, amb projectes com “La Masia del nou talent”, amb la participació de joves emprenedors en l’àmbit de la comunicació digital en diverses plataformes. L’objectiu és formar-los en l’àmbit de la premsa de proximitat, així com becar-los perquè treballin en mitjans adherits a l’entitat.
Sant Cugat ha estat escollida per a celebrar-hi l’assemblea general dels 25 anys perquè és precisament el bressol de l’entitat. El 1997, una trentena d’editors van crear la llavors Associació Catalana de Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals (ACPG), on hi predominava sobretot el paper en un sector on el digital és cada cop més important.
En el dinar posterior a l’assemblea, l’Associació ha commemorat els seus 25 anys, com l’entitat amb el col·lectiu més gran i divers de mitjans de proximitat als territoris de parla catalana, on han col·laborat i han rebut un reconeixement els socis fundadors de l’AMIC.
L’acte ha comptat amb la presència de Laura Vilagrà, consellera de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, l’alcaldessa de Sant Cugat, Oriol Duran i Torres, secretari de Mitjans de Comunicació de la Generalitat o el santcugatenc Jofre Llombart, secretari de Difusió.
La cita també ha servit per presentar el llançament de la campanya ‘Mitjans de proximitat, periodisme d’alta fidelitat’ amb motiu del 25è aniversari de l’AMIC, i que es podrà veure i escoltar a TV3, Catalunya Ràdio i RAC 1, així com a les més 500 capçaleres impreses i digitals que conformen l’associació.