Junts ha acordat amb el govern espanyol la creació d’un jutjat d’instrucció a Sant Cugat del Vallès, una reivindicació del municipi des de fa 35 anys. El grup de Míriam Nogueras ha introduït una esmena transaccionada amb el PSOE a la Llei d’eficiència en l’àmbit de la Justícia. La norma es tramita en ponència al Congrés dels Diputats i es votarà en comissió al novembre per quedar definitivament aprovada abans de cap d’any. L’acord s’ha concretat aquest dimecres en una reunió a Madrid entre l’alcalde de Sant Cugat, Josep Maria Vallès, i el secretari d’Estat de Justícia, Manuel Olmedo. L’alcalde de Sant Cugat, Josep Maria Vallès, i el tinent d’alcaldia de Relacions Institucionals, Jordi Puigneró, s’han reunit aquest matí, a Madrid, amb el Secretari d’Estat de Justícia, Manuel Olmedo, per acordar la creació del partit judicial propi de Sant Cugat.
En el transcurs de reunió, Vallès ha fet palesa la necessitat de disposar d’aquest servei a Sant Cugat, que ara depèn al partit judicial de Rubí, per resoldre les necessitats de la ciutadania, atès el volum de la població de prop de 100.000 habitants i de la demanda de Sant Cugat Empresarial, professionals, comerços, entitats establertes i particulars del nostre municipi.
Sant Cugat és l’únic municipi català de més de 100.000 habitants que no disposava de partit judicial propi, i per ara depèn de Rubí. Vallès té previst reunir-se al novembre amb el conseller de Justícia de la Generalitat, Ramón Espadaler, per dotar de pressupost el nou jutjat.
L’alcalde s’ha reunit també, al Congrés dels Diputats, amb la diputada Míriam Nogueras, responsable de tramitar l’esmena transaccional promoguda per l’Ajuntament, a través del Grup Parlamentari de Junts per Catalunya a Madrid, al projecte de Llei Orgànica de mesures en matèria d’eficiència del Servei Públic de Justícia i d’accions col·lectives per a la protecció i defensa dels drets i interessos els consumidors i usuaris.
En concret l’esmena de Junts per Catalunya acordada proposa segregar el partit judicial de Rubí i crear un nou partit judicial a Sant Cugat del Vallès.
Un cop aprovada la Llei, que es preveu que sigui abans de final d’any, Sant Cugat podrà comptar amb un Jutjats de Primera Instància i Instrucció propi i posar fi així a una llarga reivindicació, iniciada fa més de 30 anys, i reiterada en diverses ocasions tant al Govern de la Generalitat com al Govern de l’Estat.
L’Ajuntament disposa ja dels terrenys on ubicar el futur edifici dels jutjat, de 10.678 m2, qualificats d’equipament i situats a l’Av. Can Volpelleres, al costat de la Comissaria dels Mossos d’Esquadra.
Josep Maria Vallès, alcalde: “Que Sant Cugat tingui uns Jutjats de Primera Instància i Instrucció propi és una llarga reivindicació de la societat santcugatenca que, per la nostra idiosincràsia, requereix d’un servei públic judicial àgil i de proximitat i no dependre del de Rubí, històricament col·lapsat. Fins ara, Sant Cugat no havia arribat tant lluny en aquesta reivindicació i tot indica que ara, via la proposta del Grup parlamentari de Junts per Catalunya a Madrid, pot ser una realitat aquesta demanda de ciutat”.