Sant Cugat es prepara per viure la Diada de Testes 2025, una jornada plena de tradició, cultura popular i festa. L’acte començarà al matí a la plaça de l’Om, on d’11 a 11.30 h hi haurà un conta-contes amb Eva Tataret, seguit d’un taller de construcció de capgrossos sota el títol “Fes-te tu mateix un caparrot”, obert a petits i grans.
A la tarda, la festa es traslladarà a la plaça d’Octavià, amb la plantada de colles a les 17.30 h i la cercavila pels carrers del centre entre les 18 i les 19.15 h. Hi participaran colles convidades com els Capgrossos de Martorell, Capgrossos de Premià de Mar, Els Bouets i la Vaqueta del Raval, Nans i Capgrossos de Terrassa i L’Esparver de Trabucaires de Sant Cugat, acompanyats pels grallers i tabalers de l’EMTSC.
La jornada culminarà amb els parlaments i l’entrega d’obsequis, una mostra de balls. La Diada de Testes es consolida així com una cita destacada del calendari festiu santcugatenc, que combina creativitat, identitat local i esperit de comunitat.
Programa de la Diada de Testes 2025
Matí – Plaça de l’Om
- 11.00 a 11.30 h – Conta-contes amb Eva Tataret
- 11.30 a 13.30 h – Taller de construcció de capgrossos “Fes-te tu mateix un caparrot”
Tarda – Plaça d’Octavià
- 17.30 h – Plantada de colles
- 18.00 a 19.15 h – Cercavila pels carrers del centre
- 19.15 a 19.30 h – Parlaments i obsequis
- 19.30 a 20.00 h – Mostra de balls
Colles convidades:
Capgrossos de Martorell, Capgrossos de Premià de Mar, Els Bouets i la Vaqueta del Raval, Nans i Capgrossos de Terrassa i L’Esparver de Trabucaires de Sant Cugat.
Música: Grallers i tabalers de l’EMTSC
Recorregut de la cercavila:
Plaça d’Octavià, c. Santiago Rusiñol, c. del Carme, Rambla del Celler, c. Sant Bonaventura, Plaça Barcelona (amb parada de 20 minuts per ballar), c. Xerric, c. Santa Maria, Quatre Cantons, c. Endavallada, Plaça Sant Pere, c. Major i retorn a Plaça d’Octavià.





