(9/4/2024 – Redacció)
La CUP Sant Cugat respon a l’augment de la tarifa de l’aigua de Sant Cugat, aprovat per l’AMB a proposta de SOREA, presentant tot un seguit d’al·legacions que ha explicat Marco Simarro, portaveu de la CUP Sant Cugat, adduint una clara manca de rigor a l’hora de justificar aquest augment, que tampoc s’adequa a les necessitats d’estalvi d’aigua ni contempla el comportament mediambiental dels consumidors.
Simarro demana a l’AMB que resolgui la situació de provisionalitat de la gestió de l’aigua a Sant Cugat, i que ho faci amb la municipalització d’aquesta. Així mateix, ha reivindicat el paper de la CUP a l’hora de defensar els interessos de veïns i veïnes de Sant Cugat “enfront de la passivitat del govern municipal de Junts i ERC al respecte”.
Marco Simarro, portaveu de la CUP Sant Cugat: “Ens sumem a les al·legacions que han fet altres entitats com els Veïns Progressistes de Valldoreix, SOREA vol repercutir en la tarifa dels veïns de Sant Cugat les problemàtiques derivades de la sequera, sobretot pel que fa als seus beneficis econòmics.”
Laure Vega, diputada al Parlament de Catalunya i número 2 de la CUP per Barcelona ha explicat que la situació de Sant Cugat no és una qüestió local sinó d’àmbit nacional, ja que el 79% dels catalans viu a municipis amb una gestió privada de l’aigua. Vega ha explicat la feina feta durant aquesta legislatura per avançar en la municipalització de l’aigua arreu del país, i com Junts per Sant Cugat ha estat un dels agents més actius a l’hora de bloquejar aquest avenç.
La diputada cupaire també ha estat molt crítica amb la decisió del govern de la Generalitat d’aixecar l’emergència per sequera, decisió que considera electoralista i plegada als interessos d’un tipus d’economia turística que esgota béns essencials per a la població.
Laure Vega, número 2 de la CUP per Barcelona: “La millor forma de fer front a la sequera és amb un control públic de l’aigua, i que els interessos que regeixin aquesta gestió no estiguin basats en una economia que no reverteix en la classe treballadora, sinó amb una perspectiva d’allò majoritari.”