03/09/2020 – Eva Jou
Després de tres anys a la causa, la CUP ha decidit retirar-se com a acusació particular pel cas 3%. La diputada de la CUP Maria Sirvent ha anunciat en una roda de premsa al Parlament que “ja s’han complert” els objectius que els anticapitalistes es plantejaven i que ara toca “passar el relleu” a totes les administracions que puguin ser perjudicades pels possibles delictes.
Una d’aquestes institucions és l’Ajuntament de Sant Cugat, governat per ERC-MES, PSC i CUP. Una de les obres que apareixen en la Interlocutòria del Jutjat d’Instrucció número 5 de l’Audiència Nacional és la promoció d’habitatge públic de la plaça dels Rabassaires de Volpelleres, adjudicada a Teyco el 2009 per 4,6 milions d’euros. Segons el jutge s’hi constaten “una sèrie d’evidències” que corroboren la connexió diercta entre les adjudicacions de contractes públics i les donacions a les fundacions vinculades a Convergència.
És per aquest motiu que l’Ajuntament de Sant Cugat és una de les administracions que possiblement estan vinculades amb el cas 3%. De fet, el consistori ja va anunciar la seva voluntat de personar-se com a acusació particular. La membre de la CUP i tinenta d’alcaldia de Transparència i Bon Govern de l’Ajuntament de Sant Cugat Lourdes Llorente ha afirmat que, la lluita contra la corrupció, també significa “participar activament” d’aquests procediments.
![](https://www.tvsantcugat.cat/wp-content/uploads/2020/09/35983167676_d33482772f_k-1024x684.jpg)
El conseller Bernat Solé visita Sant Cugat per fer costat a l’Ajuntament
A més, el conseller d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència Bernat Solé ha visitat l’Ajuntament de Sant Cugat amb l’objectiu de posar sobre la taula tots aquells elements que ens han de permetre “ser garants de la transparència pública i l’obertura de dades”. Ho ha dit abans de reunir-se amb l’alcaldessa Mireia Ingla per treballar en “l’avanç d’aquesta garantia per tal que institucions com l’Ajuntament de Sant Cugat siguin transparents”. En aquest sentit, el conseller ha afirmat que “s’ha de posar llum a qualsevol ombra de corrupció”.
![](https://www.tvsantcugat.cat/wp-content/uploads/2020/09/Visita-Bernat-Sole-1024x683.jpg)