TV SANT CUGAT

José Fernando Mota presenta el seu darrer treball sobre futbol, espanyolisme i violència a la Barcelona dels anys 20

(5/4/2024 – Redacció)

L’historiador santcugatenc José Fernando Mota ha presenta el seu llibre “Els ultres de la Peña Ibérica. Futbol, espanyolisme i violència a Barcelona (1925-1931)” L’historiador ubica als anys vint el moment en que es popularitza l’afició al futbol i es fixen els estereotips que lliguen el FC Barcelona al catalanisme i el RCDE a l’espanyolisme.

L’acte de presentació del llibre ha tingut lloc al Museu del Monestir de la mà del tinent d’alcaldia Bernat Picornell i l’historiador Jordi Casas i l’assistència d’una trentena de persones. L’autor estableix paralel·lismes entre els seguidors radicals dels anys vint i l’actualitat.

“Els ultres de la Peña Ibérica. Futbol, espanyolisme i violència a Barcelona (1925-1931)” ha estat editat per Manifest llibres.

Comparteix

Sant Cugat Magazine #105

Directe TV

Enquesta

Què et sembla la prova pilot contra relliscades al paviment de la pl. d'Octavià?

Subscripció a la revista online

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

També et pot interessar

Abrir chat
Scan the code
Hola 👋
¿En qué podemos ayudarte?