Els santcugatencs es queixen de la mobilitat, els serveis personals i l’administració

19/03/2019 – REDACCIÓ /

De les 106 queixes dels santcugatencs admeses pel Síndic de Greuges durant l’any 2018, 54 corresponen a serveis territorials, 39 queixes corresponen a serveis personals, i 13 queixes corresponen a l’administració general.

sindic-greuges-informe-2018
El síndic Ramon Palacio, durant l’acte de presentació del 2017

Queixes de Serveis Territorials

En les 54 queixes relatives a serveis territorials estan incloses les problemàtiques de mobilitat, disciplina urbanística i de medi ambient.

Destaquen 13 queixes corresponents a mobilitat i aparcament regulat, moltes derivades del fet de la creació de l’anomenada àrea verda d’aparcament regulat, que ha generat fins i tot una iniciativa d’ofici, 14 queixes de disciplina urbanística, com incompliments de resolucions municipals o endarreriments en llicències d’obres, i 17 queixes corresponents a medi ambient i soroll.

Les Festes majors, els aires condicionats, les activitats industrials, extralimitacions en els horaris d’activitats de lleure o restauració, o fins i tot, lladrucs de gossos són les principals queixes en matèria de soroll.

Queixes de Serveis Personals

Hi ha 39 queixes en l’àmbit de serveis personals, en temes de cultura, educació, salut, etc., de les que destaquem 11 queixes referides a discrepàncies amb serveis socials, 7 a l’àmbit de seguretat ciutadana, sobretot sancions, i 6 queixes referides a habitatge.

El Síndic recorda que l’increment del cost de l’habitatge, tant en compra com en lloguer, constitueix un problema important de la ciutat, que ha generat una expulsió de ciutadans i una saturació dels recursos municipals destinats a habitatge social.

5 queixes han sigut canalitzades per SOREA perquè estaven relacionades amb el servei de l’aigua.

Queixes de l’administració general

Les queixes a l’administració general han sigut 13 i són dues reclamacions patrimonials, 5 queixes per importos i taxes i 6 queixes en el terreny de procediment administratiu.

Les queixes al Síndic venen, sobretot, de ciutadans del centre

Les 178 queixes que ha registrat el Síndic de Greuges durant el 2018 han sigut de ciutadans que viuen al nucli de Sant Cugat (113). La Floresta és el districte d’on han vingut més queixes (25). De Mira-Sol, 14; de Les Planes, 10 i de Valldoreix, 7. De Fora de Sant Cugat s’han registrat 9.

El síndic, Ramon Palacio, s’estrena amb un 68,20% més d’actuacions

El síndic de Greuges de Sant Cugat, Ramon Palacio, que va agafar el relleu a Jaume Clavell l’octubre del 2017, ha vist com en el seu primer any les actuaciones han augmentat un 68,20%.

En total l’any 2018 el Síndic de Greuges va dur a terme 113 assessoraments, 64 més que l’any anterior i 178 queixes, 54 més que l’any anterior.

De les 291 actuacions, la majoria s’han dut a terme de manera presencial (253). El telèfon ha sigut la segona opció més escollida (26) i el correu electrònic, la tercera (12). No s’ha registrat cap actuació via web.

Els assessoraments que el Síndic de Greuges va dur a terme durant el 2018 van ser derivats, principalment a l’Oficina Municipal d’Atenció al Consumidor (53), perquè estaven relacionades amb contractes amb empreses elèctriques, de telefonia, etc.

14 assesoraments es van derivar, principalment, al Servei d’Orientació Jurídica (SOJ) i 46 assessoraments corresponents a temes alients a l’àmbit municipal, que s’han derivat a altres instàncies com Mossos d’Esquadra o els jutjats.

Pots descarregar-te l‘informe complet del Síndic 2018 en aquest enllaç

Comparteix

Sant Cugat Magazine #104

Enquesta activa

En quin idioma t’atenen habitualment als comerços de la ciutat?

Directe TV

També et pot interessar

Abrir chat
Scan the code
Hola 👋
¿En qué podemos ayudarte?