04/06/2020 – REDACCIÓ /
La regidoria de Transparència i Bon Govern de l’Ajuntament de Sant Cugat va entregar ahir dimecres 3 de juny més documentació a la fiscalia pel cas de la gestió del servei de grua a la ciutat. Es tracta d’un possible pagament de factures per sobre de l’import màxim de contracte del servei de grua municipal entre els anys 2014 i 2019, concretament un 52% per sobre de l’import contractat.
El plec administratiu signat el 2014 estableix un preu màxim de licitació de 261. 360 euros, IVA inclòs anual. A més “el preu ofertat no podrà superar en cap cas el tipus de licitació“. Tot i això, l’empresa adjudicatària va oferir una oferta a la baixa de 221.020, 26 euros anuals. L’informe enviat ahir a la fiscalia assegura que “en tots els anys s’ha superat amb escreix no només el sostre de facturació de la baixa, sinó fins i tot la pròpia licitació“.
Per acabar s’afirma que “entre el 2014 i el 2019 l’empresa adjudicatària va facturar 577.789, 90 euros, un 52% per sobre de l’import contractat“.
Els Mossos d’Esquadra es van personar el dimarts 12 de maig a l’Ajuntament de Sant Cugat per investigar la gestió dels governs de les exalcaldesses Mercè Conesa (CiU) i Carmela Fortuny (PDeCat), a petició de la fiscalia de Sabadell. Els Mossosvan demanar les factures i el contracte corresponent al servei de la grua municipal en les etapes de govern de Mercè Conesa i Carmela Fortuny. Aquesta empresa ha treballat des del 2014 per l’Ajuntament i des del 2016 ho ha fet sense contracte.
Una situació que la tinència d’alcaldia de Bon Govern i Transparència, encapçalada per Lourdes Llorente, va posar en coneixement de Fiscalia al mes de març, en considerar que la situació reunia condicions similars a una altra investigació, motivada per una denúncia de Ciutadans, que l’organisme està realitzant de factures per serveis prestats a l’Ajuntament que no van ajustar-se als procediments requerits en contractació.