Com afecta l’aixecada dels peatges als santcugatencs?

30/08/2021 – Redacció /ACN

  • A partir d’aquest 1 de setembre s’alliberen els peatges de l’AP-7 i l’AP-2
  • Els usuaris de la C-16 continuaran pagant el peatge dels Túnels de Vallvidrera a la concessionària Abertis fins al 2037

A partir d’aquest 1 de setembre s’alliberen els peatges de l’AP-7 i l’AP-2, juntament amb el gran gruix de les carretes catalanes de pagament. Però com afectaran la nostra ciutat aquests canvis pel que fa a la seva mobilitat?

Imatge de vehicles fent cua per pagar el peatge de Martorell el 29 d’agost de 2021.


Els santcugatencs, com la resta de catalans, podran viatjar per l’AP-7 des de Sant Cugat fins a França en sentit nord sense pagar cap peatge i, en sentit sud, fins a la Comunitat Valenciana. L’aixecament de barreres al peatge de Martorell suposa una millora significativa de mobilitat per als santcugatencs que vulguin viatjar en sentit Tarragona però també en sentit Lleida. Fins ara, l’única opció per a viatjar des de Sant Cugat a la capital de la terra ferma sense pagar peatge era accedir a l’autovia A2 desviant-nos per Sant Andreu de la Barca. Ara, es podrà fer des de l’AP-7 a l’altura de Martorell, però de forma imminent també es podrà accedir a l’A-2 des de la B-30 per una connexió més directa. Es tracta d’una obra que portava anys paralitzada i que sembla que es podria obrir a la circulació aquest mes de setembre. Així ho han avançat fonts del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana a La Vanguardia.



Això sí, hi ha altres autopistes de pagament que travessen la nostra ciutat i que no aixecaran barreres fins d’aquí a més de 15 anys. Els usuaris de la C-16 continuaran pagant el peatge dels Túnels de Vallvidrera a la concessionària Abertis fins al 2037. I en sentit terrassa i Manresa, el patge d’Autema de la C-16 no finalitza la seva concessió fins al 2039. Els santcugatencs aficionats a l’esquí, també han de saber que hauran de continuar pagant el túnel del Cadí, com a mínim fins al 2037.

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) estima que l’alliberament dels peatges de les autopistes AP-7 i AP-2 suposarà un estalvi per als usuaris de fins a 752 milions d’EUR anuals. Fins al 2018, quan es van alliberar els primers trams d’autopista, Catalunya era el territori amb més quilòmetres en vies de pagament, un 52% del total del total de l’estat espanyol.

Per aquest motiu el vicepresident del Govern i santcugatenc, Jordi Puigneró, ha demanat a l’executiu espanyol que alliberi de peatges totes les carreteres catalanes, incloent-hi aquelles que encara tenen vigent la concessió.A banda d’aquesta demanda, Puigneró també ha exigit al govern espanyol que sigui la Generalitat l’encarregada de la gestió i el manteniment de les vies catalanes lliures de peatges, incloses aquelles que encara són titularitat de l’Estat.