TV SANT CUGAT OPINIÓ

Concert per a una nit d’estiu

Homenatge a Conxita Badia

El passat 3 de juliol l’Orquestra Simfònica Sant Cugat va oferir a la ciutat de Sant Cugat el Concert per a una nit d’estiu. Va ser una nit memorable de música simfònica a la plaça d’Octavià, en la qual es van celebrar els trenta-cinc anys de la Simfònica Sant Cugat i també el 50è aniversari de la mort de Conxita Badia.

El concert va ser dirigit per Salvador Brotons. Va participar-hi la soprano Begoña Alberdi amb un repertori que va combinar grans àries d’òpera amb obres de compositors catalans.

El concert es va iniciar amb obres molt conegudes com l’obertura de Norma, de Vincenzo Bellini (1801-1835), l’ “Ària de les joies”, de Faust, de Charles Gounod (1818-1893), el “Preludi” i “La Tregenda”, de Le Villi, de Giacomo Puccini (1858-1924), “Un bel di vedremo”, de Madama Butterfly, també de Puccini, i “Farandola”, de L’Arlésienne, de Georges Bizet (1838-1875).

A continuació es van interpretar peces catalanes com L’aplec, d’Agustí Borgunyó (1894-1967), el poema simfònic Puigsoliu, de Joaquim Serra (1907-1957), la sardana Juny, de Juli Garreta (1875-1925), i una ària de La Cançó d’Amor i de Guerra, de Rafael Martínez Valls (1895-1946). I l’estrena de Memòries de Conxita, obra inspirada en un recull de quatre cançons: Cançó de bressol, Somriu amor, T’estimo tant i T’estimo, compostes per Conxita Badia i que Brotons va orquestrar en format suite per a l’ocasió.

Al concert hi van assistir unes 1800 persones, entre les quals hi havia descendents de la soprano Conxita Badia. Després del concert, Montserrat Bonet, neta de Conxita Badia, deia que “la família de Conxita Badia estem encantats amb la versió orquestral d’en Salvador de les cançons de l’àvia Conxita. Cobren una dimensió majestuosa”.

Conxita Badia i Millàs (Barcelona, 1897-1975) és una de les figures més brillants i singulars de la història musical catalana del segle XX. Va ser coneguda com una de les grans intèrprets vocals, però també va compondre cançons especialment inspirades per les emocions de l’exili, l’amistat amb altres músics i la necessitat de transmetre el patrimoni cultural català.

Amb aquesta estrena l’Orquestra Simfònica Sant Cugat es va sumar a la commemoració de l’Any Conxita Badia, una iniciativa que vol fer visible la seva trajectòria i el seu llegat artístic.

Més informació a simfonica.cat

Flora Puntós i Cabero
Presidenta Orquestra Simfònica Sant Cugat

Comparteix

Directe TV

Enquesta

Què et sembla la prova pilot contra relliscades al paviment de la pl. d'Octavià?

Subscripció a la revista online

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

També et pot interessar

Abrir chat
Scan the code
Hola 👋
¿En qué podemos ayudarte?