TV SANT CUGAT

Comencen els treballs de restauració de la capella de Santa Escolàstica

Els especialistes del Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya ja han començat a retirat el retaule barroc de la capella de Santa Escolàstica del Monestir

Els especialistes del Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya ja han començat a retirat el retaule barroc de la capella de Santa Escolàstica del Monestir. Pep Parets, coordinador de l’especialitat de Pintura i Escultura sobre fusta, ens explica que un cop retirat el retaule es portarà al centre de Valldoreix per a la seva restauració, però que es tracta d’un transport delicat perquè els tèrmits podrien haver afectat greument la seva estructura.

 

Un cop arribi al Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya aquest retaule barroc del segle XVII es retaurarà de forma integral. El tractament d’anòxia consisteix a segellar el retaule per eliminar l’oxígen i d’aquesta manera acabar amb els possibles tèrmits, larves o ous que encara puguin quedar de forma ecològica, sense fer servir productes químics que puguin danyar la fusta o la pintura.

El cost de restauració del retaule supera els 70.000 euros i una part estarà subvencionada per la generalitat, però la parròquia Sant Pere d’Octavià vol aprofitar per renovar totalment tota la capella, incloent la pintura mural i la il·luminació. Des de la parròquia ha estimat que haurà d’aportar més de 64.000 euros en aquest projecte. Per fer-ne front, han organitzat diverses accions desde concerts solidaris a la campanya de recaptació de fons “Apadrina una imatge de Santa Escolàstica”.

Comparteix

Sant Cugat Magazine #119

Directe TV

Enquesta

Està la ciutat preparada pels forts aiguats?

Subscripció a la revista online

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

També et pot interessar