TV SANT CUGAT

La Generalitat atura el rodatge de la pel·lícula de Russell Crowe a Sant Cugat

Els Agents Rurals van comprovar que els promotors no complien les normatives establertes per evitar la propagació del virus.

El Departament d’Agricultura de la Generalitat va aprovar al febrer els permisos per al  rodatge d’una pel·lícula protagonitzada per Russell Crowe als terrenys de l’antic camp de golf de Can Sant Joan, una zona afectada per les restriccions de la pesta porcina africana i propietat de l’Incasòl. 

Fonts del departament, van especificar a l’ACN que si bé l’Incasòl, en coordinació amb Agricultura i Agents Rurals, va donar el vistiplau per fer ús de l’espai, es va advertir als promotors que calia garantir la normativa vigent que marca el departament per evitar la propagació del virus. Això comportava que l’espai ha d’estar perimetrat totalment i tenir un control d’accés.

Tot i que l’empresa va informar que complia aquestes obligacions, els Agents Rurals van comprovar fa uns dies que el tancament no era total, fet pel qual es van enviar unes comunicacions que, segons el departament, els promotors del rodatge no han contestat. L’incompliment de la norma comporta que no poden continuar amb l’activitat i que l’han d’aturar totalment, sempre que no resolguin els problemes detectats i instal·lin una tanca que bloquegi totalment l’accés de fauna salvatge a l’espai. Per tot plegat, ara es farà enviament d’un requeriment legal a l’empresa promotora.

Aquest rodatge ha aixecat moltes queixes de ciutadania i entitats que no entenen per què s’aixequen les restriccions per a aquesta activitat i continuen restringides a la ciutadania. Per un costat, l’alcalde de Sant Cugat, Josep Maria Vallès, demana conseller d’Agricultura, Òscar Ordeig, una flexibilització de les restriccions pel que fa a l’accés al medi natural. Demana una flexibilització de les restriccions a zones com el bosc urbà de Volpelleres o l’entorn del Pi d’en Xandri o Torrenegra, aquests ja dintre del Parc de Collserola.

L’associació agrària Asaja considera “una falta de respecte” als ramaders catalans que s’hagi donat permís a una productora audiovisual per a dur a terme el rodatge d’una pel·lícula a un espai inclòs en l’àrea de restriccions per evitar l’expansió de la pesta porcina africana (PPA) i que es troba a escassos quilòmetres d’on es van detectar els primers exemplars morts. El col·lectiu considera que no té sentit autoritzar la filmació quan el sector porcí està fent grans esforços, motiu pel qual exigeixen responsabilitats a qui hagi autoritzat l’activitat.

La pel·lícula en qüestió és ‘L’últim druida’, dirigida per William Eubank. Una pel·lícula protagonitzada per l’actor Russell Crowe, conegut per cintes com ‘Gladiator’ (1999) o ‘Una ment meravellosa’ (2001).

Comparteix

Sant Cugat Magazine #120

Directe TV

Enquesta

Està la ciutat preparada pels forts aiguats?

Subscripció a la revista online

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

També et pot interessar