01/08/2020 – Redacció
El ple de Sant Cugat en bloc ha aprovat de forma inicial una ordenança que ha d’impulsar l’ús de les bicicletes i dels Vehicles de Mobilitat Personal a tot el municipi. Aquest text ha de servir per fomentar noves formes de mobilitat, però també per posar ordre a qui i com poden fer servir els carrils bici, les voreres bici, les pistes per a ciclistes, els camins verds, les zones amb limitació de velocitat de 30 quilòmetres hora i els carrers de plataforma única.
Un cop aprovat aquest text inicial per tots els grups municipals, s’obre un període de 30 dies d’informació pública per tal que s’hi puguin presentar al·legacions. Al setembre ens podríem trobar ja amb una nova normativa a tot el municipi que preveu multes de fins a 100 euros.
Una de les primeres mostres de la nova mobilitat que es vol impulsar al municipi és l’Anella Verda, que va començar fa uns mesos com a prova pilot i que el consistori ha confirmat que no només es quedarà, sinó que s’estendrà a tots els districtes. Una primera mesura que ja va concentrar algunes queixes de comerciants en el moment de la seva implantació i que ara ha provocat l’aparició de la Plataforma Stop Anella Verda. Una representant de la plataforma va participar en el torn de l’audiència pública d’aquest mateix ple per a exposar els dubtes que genera l’Anella Verda entre els comerciants.
També han mostrat les seves reserves sobre el projecte de l’Anella verda diversos col·lectius ecologistes i agrupacions de ciclistes que es van manifestar dins i fora del ple. Fridays For Future Sant Cugat, l’Assemblea de la Bici i altres associacions com L’Horta alliberada de Sant Cugat o l’Assemblea pel Clima van donar suport a una concentració que es va manifestar davant de l’Ajuntament en acabar el ple, per demanar una Anella Verda més ambiciosa que realment faci avançar la ciutat a una mobilitat més sostenible.
Un cop es tanqui el període d’al·legacions, l’equip de govern acabarà de donar forma a aquesta nova normativa que, segons han manifestat, ha de garantir als ciclistes i als usuaris de patinets unes vies urbanes accessibles i còmodes que fomentin una mobilitat més sostenible a la ciutat i, alhora, puguin garantir la seva convivència amb la ciutadania i la resta de transports i vehicles.