Ivan Flix. Divendres 30 d’octubre de 2026. 10.19 h
Les inscripcions per participar en una nova edició de la “Copa Colegial” ja estan obertes. Aquesta competició de bàsquet escolar reuneix centres educatius d’arreu de l’Estat amb l’objectiu de fomentar l’esport, els valors educatius i la convivència entre estudiants. Les escoles de Sant Cugat i de la resta del Vallès que vulguin formar part del torneig ja poden presentar la seva candidatura.
La competició s’organitza a través de diferents delegacions territorials, que disputen els seus respectius campionats abans de les fases finals. A Catalunya, el torneig compta amb diverses seus, entre les quals hi ha la del Vallès, que va debutar la temporada passada amb la participació de centres del Vallès Occidental i del Vallès Oriental.
L’any passat…
La primera edició de la Copa Colegial al Vallès va comptar amb 17 equips participants. En la categoria femenina, el títol va ser per a l’Institut Baix Montseny, de Sant Celoni, mentre que, en la masculina, el campió va ser el Sant Gervasi de Mollet. Tots dos equips van arribar a les fases classificatòries per accedir al Campionat de Catalunya, però no van poder superar les eliminatòries: el conjunt femení va caure a les semifinals i el masculí, als quarts de final.
La voluntat de l’organització és continuar fent créixer aquesta delegació i sumar-hi nous centres educatius. En aquest sentit, Sant Cugat també té presència en la competició. Durant la temporada 2025-2026, centres com Àgora Sant Cugat, Thau, Pla i Farreras, l’European International School of Barcelona i l’Institut Arnau Cadell van figurar entre els participants de la Copa Colegial a Catalunya.
Inscripcions
Els centres interessats a participar en la Copa Colegial del Vallès poden formalitzar la inscripció enviant un correu electrònic a valles@baloncestocolegial.com. El termini per presentar les candidatures finalitza el 18 de desembre.





