Ivan Flix. Dimarts 8 de setembre del 2026. 10:02
El curs escolar ha arrencat a Sant Cugat amb una jornada marcada per una nova convocatòria de vaga dels docents. Més de 16.000 alumnes han començat el curs al municipi, que manté la tendència a la baixa del nombre de matriculats a educació infantil.
Jornada de vaga
Pel que fa a la vaga, el curs ha començat amb una jornada de protesta per part dels docents convocada pels sindicats. El conflicte entre el Departament d’Educació i els sindicats continua obert, després que USTEC i CGT no s’afegissin al pacte que al maig sí que van signar CCOO, UGT i Professors de Secundària. Si no arriben a un acord, la Intersindical ja ha anunciat que proposarà un cicle de mobilitzacions a partir de l’octubre.
Baixada d’alumnes
Enguany es manté a Sant Cugat la tendència a la baixa en el nombre d’alumnat d’educació infantil, unes xifres que també es repeteixen a la resta de Catalunya per la baixada de natalitat. A la nostra ciutat, la xifra global estimada d’alumnes del proper curs en els centres públics, concertats i privats es situa als 16.206, prop d’un 3% menys que a l’any passat.
A primària no s’han creat nous grups, però a 1r d’ESO la Generalitat ha obert una nova línia a l’Institut Angeleta Ferrer.





