Aquest octubre, els santcugatencs han començat a rebre els rebuts de la nova taxa de recollida i transport de residus domèstics. Un nou import promogut per la Unió Europea i l’Estat espanyol que a Sant Cugat ja s’està començant a recaptar. Tots els propietaris d’immobles de Sant Cugat hauran rebut durant les darreres setmanes el rebut per pagar aquest impost que pot oscil·lar entre els 87 € i 260 € en funció del valor cadastral de la nostra llar. Però l’Ajuntament ja ha anunciat que l’any vinent aquest import s’incrementarà un 26% per a cobrir el cost del nou contracte de recollida d’escombraries i neteja viària de la ciutat, que ha passat de costar 9 milions anuals a 13.
Si heu rebut la notificació heu de fer el pagament a través de l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació i els seus diversos sistemes de pagament. On també es pot domiciliar pe als propers anys o demanar un pagament fraccionat. També hi ha la possibilitat d’aconseguir un petit descompte si portem nosaltres mateixos la brossa a la deixalleria. Cada cop que ho fem ens reduiran un 1% de la taxa fins a un descompte màxim del 5%.
Aquesta mesura europea busca fomentar una major corresponsabilitat en la generació de residus i un ús més eficient del servei, però aquesta taxa de recollida i transport de residus no s’ha de confondre amb la taxa pel concepte de tractament de residus, que és d’àmbit metropolità i que la ciutadania ja paga a través del rebut de l’aigua.
Altres ciutats com Cerdanyola o Terrassa ja fa temps que paguen aquest impost. La nostra ciutat ha estat una de les darreres de la comarca en aplicar aquesta nova taxa, que tenia com a data límit el 2025 segons la Normativa Europea.





