L’Ajuntament ha presentat la nova campanya “Per un Sant Cugat viu, compra amb sentit”, una iniciativa que vol posar en valor el paper del comerç local, els mercats, la gastronomia i l’economia social i solidària de la nostra ciutat. L’objectiu és conscienciar la ciutadania sobre la importància de realitzar un consum responsable i de proximitat, reforçant així el vincle entre persones, establiments i ciutat.
Una campanya que fa visible la vida als carrers
El comerç local és molt més que espais on comprar o menjar: és un motor social i econòmic que dona vida als carrers, cohesiona els barris i genera comunitat. Amb aquesta campanya, l’àrea de Comerç de l’Ajuntament reivindica un model de ciutat viva, segura i amb identitat pròpia. El missatge central, “Per un Sant Cugat viu, compra amb sentit”, apel·la directament a la ciutadania a apostar per un consum responsable i arrelat al territori, que afavoreixi la proximitat, la sostenibilitat, el creixement i la confiança.
El tinent d’alcaldia de Comerç i Economia Social, Bernat Picornell, destaca: “Aquesta campanya vol fer visible i subratllar allò que sovint donem per fet: que els comerços i els locals de gastronomia tenen un paper fonamental per la nostra ciutat. Cada vegada que comprem a una botiga del nostre barri, estem fent molt més que una compra: estem donant suport a les persones que hi ha al darrere, a famílies que viuen aquí, a una economia que retorna valor al territori. Comprar amb sentit és escollir el model de ciutat que volem”.
Per la seva banda, la regidora de Fires i Mercats, Esther Madrona, ha explicat que “els mercats no són només espais de compra: són espais de relació, de confiança i de qualitat i tenim la responsabilitat, no només mantenir-los vius, sinó de potenciar-los. Per això hem impulsat la renovació del Mercat de Volpelleres i del Mercat Vell i, el pròxim any, licitarem les parades buides de Torreblanca. També hem engegat un curs d’auxiliar de mercats per afavorir que els paradistes trobin gent professional quan cerquen empleats. El nostre objectiu és ocupar el 100% de les parades disponibles als mercats de la ciutat i que els veïns i veïnes sentin seus els mercats municipals”.
Una gràfica arrelada a Sant Cugat
La campanya, desenvolupada per l’agència local cooperativa de comunicació social, La Sembra, està constituïda per 4 imatges, creades per l’il·lustradora Erola Boix, en representació de les àrees de consum: comerç, mercats i fires, gastronomia i economia social i solidària. Les il·lustracions representen els valors d’aquestes activitats amb dibuixos negres sobre un fons de color, cada àrea diferent, amb una estètica propera i contemporània que connecta amb els valors de proximitat, qualitat, cooperativisme i vida comunitària.
Cada àmbit temàtic es vincula també amb un espai emblemàtic de Sant Cugat, reforçant així la seva identitat visual i simbòlica, com el Monestir per l’àrea de comerç, el Mercat Vell per Fires i Mercats, el Celler Cooperatiu com a símbol del treball col·lectiu i dels valors de l’economia social i solidària i, finalment, les Voltes del carrer Major, per evocar la vitalitat de la gastronomia local.
Una crida col·lectiva per mantenir viva la ciutat
Aquesta campanya forma part d’una sèrie d’accions engegades des de l’àrea de Comerç de l’Ajuntament per impulsar i posar en valor el comerç i la gastronomia locals de la ciutat. Ja en aquests moments, el Consell de Ciutat es troba en fase d’anàlisis del projecte per potenciar el comerç local, per encàrrec de l’Ajuntament, i, pròximament, s’ha organitzat una lectura d’un Manifest de suport als comerços de Sant Cugat.





