Dental Valles Banner

Sant Cugat és un dels municipis amb més segregació escolar



18/05/2020 – REDACCIÓ 

Sant Cugat és un dels municipis amb més segregació escolar, és a dir, la distribució desigual de l’alumnat entre els centres educatius d’un territori, segons un informe de la Fundació Bofill. L’informe assegura que “Catalunya es troba entre els 8 països amb més segregació escolar de la UE, i els seus nivells pràcticament no han canviat en els últims 5 anys, amb una feble reducció del 4%“. El 53% dels municipis de Catalunya de més de 10.000 habitants empitjoren els seus nivells de segregació escolar en els últims 5 anys. A més Sant Cugat és un dels 44 municipis de més de 10.000 habitants amb una alta o molt alta segregació, per sobre del 30% a primària i del 20% a secundària. A més porta 5 anys empitjorant els nivells de segregació escolar. Segons la publicació, aquest “grup de 44 municipis especialment preocupant”. 

simulacio-escolalamirada-destacada

Segons la Fundació, la preinscripció, que és principalment online, i una alta mobilitat de les famílies a causa de la crisi de la COVID-19, empitjoraran els nivells de segregació escolar a Catalunya. Per això demana al Departament d’Educació establir urgentment criteris clars i homogenis per detectar i distribuir l’alumnat vulnerable si vol evitar un increment de la segregació a causa de la COVID-19.

Informe Fundació Bofill.

6 mesures urgents

Per aquest motiu demanen a la Generalitat i als Ajuntaments 6 mesures d’urgència:

· Establir criteris clars i homogenis per a la detecció d’alumnat vulnerable (NESE per raó socioeconòmica –tipus “B”- o d’origen –tipus “C”-).

Publicitat

Taula Tercer Sector



· Augment de la reserva de places per a alumnat vulnerable (NESE tipus “B” o “C”).


· Estendre la reserva de places per alumnat vulnerable com a mínim fins al setembre.


· Tots els Ajuntaments han de desplegar dispositius de detecció de l’alumnat vulnerable.


· Les preinscripcions fora de termini s’han de centralitzar a les Oficines Municipals d’Escolarització (OME).


· Els Ajuntaments han d’activar amb urgència mecanismes d’orientació i acompanyament de les famílies en el procés de matriculació, preferiblement en format presencial o en format digital allà on no es pugui fer de cap altra manera.



Deixa un comentari