Connectivitat ferroviària i cobertura de les vies de FGC a Sant Cugat

 

 

Per Oriol Cisteró, president d’ERC Sant Cugat

L’augment de la connectivitat ferroviària amb les ciutats de l’entorn, especialment Barcelona i l’aeroport del Prat, però també amb la resta del Vallès, és un element cabdal per a la mobilitat sostenible més enllà de la primera milla.

En aquest sentit, la construcció del segon túnel de Ferrocarrils, directe entre Sant Cugat i Barcelona suposarà un abans i un després per la ciutat, millorant la qualitat de vida de la ciutadania, no tant sols pel que fa a la mobilitat sinó perquè aquesta obra comportarà sí o sí el soterrament de part de les vies de FGC de la ciutat inclosa l’estació de Sant Cugat centre.

Aflorarà així, una nova avinguda verda, una via ciclable i de convivència ciutadana que marcarà un punt d’inflexió en la contaminació sonora i en la vida del centre del municipi.

Però no ens aturem aquí, tenim també una R8 (RENFE), que avui mal connecta el Vallès i que cal reconvertir, començant per construir els intercanviadors de Volpelleres i Ca N’Ametller.

Som un municipi amb molta infraestructura ferroviària i cal mirar-la amb visió de conjunt per tal de posar-la efectivament, al servei de la ciutadania.
Aquesta ciutat mereix aquest i molts d’altres projectes, ambiciosos i innovadors que la situïn en la qualitat de vida del S.XXI.

Feu un comentari