Per Ton Casalins
Ingredients:
- 400 g de farina de força
- 25 g de llevat (una pastilla)
- 10 g de sal
- 150 ml d’aigua tèbia
- Oli o llard
Per a l’escalivada:
- 2 cebes
- 2 albergínies
- 2 pebrots vermells
- 2 tomàquets sense escalivar
- Salsitxes o sardines (al gust)
Preparació:
1. Disposar tots els ingredients per fer la massa de la coca: la farina, la sal, el llevat i l’aigua tèbia. Treballar la pasta fins a aconseguir una massa elàstica i que no s’enganxi. Per últim, afegir un bon raig d’oli o llard. Reservar lamassa tapada fins que dobli el seu volum.
2. Mentre esperem, aprofitem per fer l’escalivada. Rentar les albergínies, les cebes i els pebrots i introduir-ho al forn amb un bon raig d’oli durant 40 minuts.
3. Recuperar la massa (aproximadament una hora més tard) i donar-li la forma que vulguem a la coca. Afegir l’escalivada per sobre i els tomàquets naturals tallats per damunt, juntament amb les salsitxes.
4. Coure la coca al forn, preescalfat a 200º, durant 35-40 minuts (no cal dir que cada forn és un món). Que vagi de gust!