TV SANT CUGAT

El Paga-li, Joan de l’any 1908.

El dia 29 de juny, se celebrava la festa patronal de la nostra parròquia, en honor a Sant Pere Apòstol. I a la sortida de Missa de les dotze es ballava el tradicional “Paga-li, Joan” a la plaça dels Monjos (actualment plaça d’Octavià). La fotografia està tirada des de la mateixa plaça i podem veure l’entrada de l’actual Oficina de Turisme i els balcons de la casa abacial.

L’any 1908 foren quatre les parelles que el ballaren després dels assaigs a càrrec d’en Sever Mas i Vilaró i na Josepa Solà de can Solà. Les parelles anaven vestides (ells) amb barret de palla i luxosos vestits de festa. Elles duien uns vestits llargs de festa major.

El públic assistent, protegit del sol amb paraigües, també van vestits de diumenge i podem observar fins i tot, un gos pelat per a l’ocasió.

Adaptació del text de Rogeli Pedró i Fontanet

Tradicions santcugatenques. Cossetània Edicions 2004

 

Comparteix

Sant Cugat Magazine #105

Directe TV

Enquesta

Què et sembla la prova pilot contra relliscades al paviment de la pl. d'Octavià?

Subscripció a la revista online

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

També et pot interessar

Abrir chat
Scan the code
Hola 👋
¿En qué podemos ayudarte?