29/12/2020 – Redacció /
La situació sanitària provocada per la covid-19 ha fet replantejar les eleccions del 14-F, perquè es pugui votar de la manera més segura possible. És per això que a Sant Cugat s’habilitaran dos nous col·legis electorals, per tal d’evitar aglomeracions i agilitzar les votacions.
En concret s’habilitaran el Pavelló III, situat a la Rambla del Celler, i el Museu del Còmic, a la plaça de Pep Ventura. Amb aquests dos hi haurà un total de 37 col·legis electorals, la xifra més alta que hi ha hagut mai a Sant Cugat en unes eleccions.
El nombre de meses, però, es mantindrà en 89, les mateixes que en anteriors comicis. El que canviarà és que algunes es traslladaran en aquests nous col·legis. En concret, dues meses del Centre d’Art Maristany passaran al Pavelló III i una del Club Muntanyenc passarà a l’Aula del Museu del Còmic. Aquests canvis afectaran a uns 1.900 electors.
Pel que fa al cens, enguany a Sant Cugat serà d’un total de 63.274 electors i electores, el que suposa un increment del 2,1% respecte les últimes eleccions generals, celebrades el 10 de novembre del 2019. Fins el 4 de gener es podran fer reclamacions per corregir possibles errors al cens. Aquestes s’han de presentar de manera presencial a qualsevol Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de l’Ajuntament.
Per aquells que vulguin votar per correu tenen temps fins el 4 de febrer per enviar la sol·licitud de vot a l’Oficina del Cens Electoral.
Per tal de garantir la màxima seguretat durant les votacions, l’Ajuntament està organitzant un dispositiu d’uns 200 treballadors que vetllaran perquè tot funcioni correctament.