L’IES Pla i Farreras denuncia els problemes de connectivitat del centre



15/10/2020 – Tina Forest Illas /

L’Institut Joaquima Pla i Farreras reclama una solució davant els problemes de connectivitat del centre.

La situació de pandèmia actual fa que des de l’institut hagin de fer classes telemàtiques un dia a la setmana amb els grups de batxillerat i també en el cas dels grups confinats. La mala qualitat de l’internet del centre obliga els professors a fer-les des de casa o des dels seus telèfons mòbils per poder garantir una bona connexió. Quan això no és possible per incompatibilitat d’horaris, “les classes es van tallant contínuament”, fet que genera “molt neguit entre els alumnes”, segons explica Guillermo Matías, director del centre.

Els alumnes d’ESO disposen de Chromebooks d’ús individual que s’administren des de l’institut. Per la seva banda, els alumnes de Batxillerat poden portar el dispositiu que creguin convenient. Expliquen que perquè aquest model funcioni és necessari disposar d’una bona connectivitat a Internet, i lamenten que des de fa temps, aquesta ha quedat “totalment obsoleta” a les instal·lacions.

Matías explica que “el centre, per iniciativa pròpia, va contractar fa uns anys un router que suplia, en part, les mancances de la instal·lació”, L’estiu passat, però, des del Departament d’Educació els van obligar a retirar-lo. Denuncia que “això ha provocat que, aquest curs, el funcionament de la xarxa sigui molt deficient”.

Publicitat

Taula Tercer Sector


Al mal funcionament de les classes telemàtiques també se li afegeix el de les classes presencials, de les quals els professors han de canviar-ne la planificació “sobre la marxa”.

Solucions que no arriben

Des del centre reclamen solucions urgents. “Necessitem una solució el més aviat possible. En primer lloc, i de forma molt urgent, necessitem que el centre disposi d’una amplada de banda superior a l’actual, que pugui cobrir les necessitats del centre. Posteriorment, també seria necessari millorar-ne l’antenització, per garantir que el senyal arribi correctament a totes les aules”.

Matías explica que s’han posat en contacte tant amb els serveis territorials com amb el mateix Departament d’Educació, òrgans dels quals depenen, per intentar trobar una solució, però lamenta que encara no han obtingut cap resposta.

Deixa un comentari