12/05/2021 – Redacció /
La Zona de Baixes Emissions de Sant Cugat, la primera ZBE local de l’àrea metropolitana de Barcelona, va entrar en vigor el passat dissabte 1 de maig. Des d’ara els vehicles sense etiqueta ambiental de la DGT no podran circular-hi, un 7% segons els últims càlculs del consistori. El govern municipal vol promoure que la ciutadania es desplaci per la ciutat de manera sostenible, ja sigui amb transport públic, bicicleta o deixant els cotxes en els pàrquings dissuasoris.
És més, segons ha confirmat José Gallardo. regidor de Serveis Urbans, Mobilitat i Transport, al programa la Contraportada de TV Sant Cugat, el consistori està a punt de signar el traspàs de la gestió dels busos urbans amb l’AMB i això permetrà modificar i augmentar línies després de l’estiu: “Estem a punt de signar el conveni amb l’AMB i fer el traspàs. No serà un procés immediat, serà un procés llarg d’uns dos anys. El que és veritat és que quan estigui signat el conveni des de l’ajuntament podrem canviar part de la flota i intentar canviar algun tipus de freqüència o posar un bus a demanda per exemple a Sol i Aire. Després de l’estiu crec que podem veure algun canvi en aquest sentit: canviar una part de la flota i començar a modificar algunes rutes o implementar noves rutes en les zones que estan més apartades del nucli“.
Gallardo ha manifestat que la xarxa d’autobusos urbans de la ciutat ha de millorar i que el govern “està treballant en això“. Pel que fa a la possibilitat de tenir una estació d’autobusos central, també ha confirmat que aquest projecte està sobre la taula del govern: “És una de les propostes que fem a l’Àrea Metropolitana. És un dels temes que estem treballant, però ara mateix no puc assegurar que es pugui fer. Crec que si canviem les flotes i les línies que no funcionen crec que haurem avançat força a la ciutat“.
Per la seva part Alba Gordó, regidora de Sostenibilitat i de Joventut, ha explicat durant l’entrevista que enguany es tornaran a donar subvencions per comprar bicicletes: “Des de Sostenibilitat i Medi Ambient tenim una línia de subvencions. Hem donat més d’un centenar de subvencions per l’adquisició de bicicletes, no només elèctriques. Nosaltres tenim la intenció de repetir aquest any. Volem que la ciutat es desplaci d’una altra manera i ajudarem al màxim a fer-ho possible“.
A la vegada el regidor de Mobilitat ha explicat que està estudiant donar subvencions per la compra de cotxes elèctrics “però hem de veure que sigui compatible amb les pròpies subvencions que té l’Estat“.
Sobre els canvis de velocitat a les vies urbanes, Gallardo ha detallat que l’ajuntament ja fa mesos que treballa a canviar la senyalització i que estan estudiant diferents mesures per aconseguir baixar la velocitat dels carrers de la ciutat:”Necessitem un reforç a part de la senyalització i implementar mesures complementàries perquè la gent vagi a 30km/h, com reductors de velocitat o els semàfors que tenen a Valldoreix que canvia la cara quan vas a la velocitat que toca“.