L’Ajuntament aprova provisionalment les noves Ordenances Fiscals

28/10/2020 – Tina Forest Illas /

El ple municipal celebrat aquest dimarts ha aprovat de manera provisional la modificació de les Ordenances Fiscals per l’exercici del 2021. Ho ha fet amb el vots a favor d’ERC, PSC i la CUP i amb els vots en contra de JuntsxSantCugat i Ciutadans.

Aquestes noves ordenances s’emmarquen dins el Pla d’Actuació de Mandat i el Pla municipal per lluitar contra la Covid-19. Les bonificacions socials, les ambientals (emergència climàtica) i les de recuperació econòmica (crisi COVID) són les novetats més significatives d’aquestes ordenances.

Publicitat

Principals novetats

  • Aplicació de la tarifació social a les bonificacions de l’IBI per a les famílies nombroses, de manera que es concedirà en funció dels ingressos familiars.
  • Suport al petit comerç i la promoció econòmica, es modificarà el redactat de les taxes de recollida de residus, mercats municipals i ocupació de la via pública. Això permetrà reduir-les fins a un 80% mitjançant un Decret d’Alcaldia en cas de viure una nova situació excepcional, com el confinament o un tancament parcial de l’activitat.
  • En l’impuls de polítiques ambientals i de lluita contra el canvi climàtic, es crea una tarifa reduïda de l’impost de construccions i obres per les instal·lacions d’elements d’aprofitament d’energies renovables.
  • Es refà el redactat de la bonificació del 50% de l’IBI a habitatges amb instal·lacions fotovoltaiques per tal de facilitar la seva tramitació i concessió (no afecta econòmicament).

Taxes i impostos municipals, congelats

Les noves ordenances fiscals també contemplen la congelació de l’IBI i de les taxes i tributs municipals, amb l’objectiu de no afegir més pressió fiscal a la ciutadania.

Un cop aprovades provisionalment, ara s’obre un període per presentar al·legacions. L’equip de govern preveu poder-les aprovar definitivament en ple municipal abans de finals d’any.

Publicitat

Feu un comentari