Creixen un 21’4% les atencions a dones per violència masclista durant el 2020



25/11/2020 – Tina Forest Illas /

L’Ajuntament de Sant Cugat ha fet públiques les dades del Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD), coincidint amb el dia Internacional contra la violència masclista.

Des de l’1 de gener i fins el 30 de setembre, el SIAD va atendre un total de 145 dones, de les quals 68 van ser per causes relacionades amb les violències masclistes. Això suposa un increment del 21,4% respecte el mateix període de l’any passat, en el qual es van atendre 172 dones, de les quals 56 per aquest mateix tema.

Durant l’estat d’alarma la situació també s’ha agreujat. Han augmentat un 42,3% les atencions a dones per casos de maltractament durant aquest període, amb un total de 37.

Aquest increment durant l’estat d’alarma ha fet que des del consistori reforcessin els serveis i els horaris d’atenció, i s’ha ofert fer un seguiment telemàtic en els casos més greus.

Publicitat

La majoria de les atencions eren casos de violència en l’àmbit de la parella, però també n’hi ha hagut dins l’àmbit familiar i laboral. El perfil de les dones ateses és de dones de mitjana edat, amb fills, estudis superiors, feina remunerada i nacionalitat espanyola.

Pel que fa al tipus de violència, la pisicològica es dóna en el 100% dels casos detectats, i també se n’han registrat amb violències múltiples. A més, el maltracte continua després de la separació, i augmenta en molts casos quan hi ha fills pel mig.

Actualització del Protocol Local

Davant aquestes dades l’Ajuntament ha actualitzat el Protocol Local per a l’Abordatge Integral de la Violència Masclista en l’Àmbit de la Parella, amb millores dels circuits d’atenció o dels recursos disponibles dins i fora del municipi, entre d’altres. El document s’anirà adaptant en funció de les necessitats que es generin.

Per commemorar el Dia Internacional contra la violència masclista a Sant Cugat es faran diferents actes, com la concentració a les 12 del migdia a la plaça de la Vila, amb la lectura del manifest institucional.

Deixa un comentari