Sant Cugat mobilitza 300.000 euros en ajuts a autònoms, comerços i microempreses



12/06/2020 – REDACCIÓ /

En el Celler Cooperatiu, l’Ajuntament de Sant Cugat va presentar aquest dijous una campanya de suport al comerç local i una convocatòria d’ajuts directes destinada a persones autònomes, comerços i microempreses que mobilitzarà 300.000 euros.

Representants de l’equip de govern i del comerç local amb els cartells de la campanya

Segons va explicar la Tinenta d’alcaldia de Promoció Econòmica, Ocupació, Empresa i Comerç, Elena Vila, aquest ajut serà una prestació única d’entre 500 i 900 euros en funció del nombre de persones treballadores.  El podran sol·licitar totes aquelles empreses de menys de 10 treballadors i professionals  amb una facturació inferior a 2 milions d’euros  que hagin hagut d’aturar la seva activitat a conseqüència de la pandèmia del coronavirus i aquells que puguin demostrar que han tingut una baixada d’ingressos superior al 50% des de l’entrada en vigor de l’estat d’alarma.

Com es podrà demanar aquest ajut?

La sol·licitud d’aquest ajut es podrà fer a través de la seu electrònica municipal seu.santcugat.cat fins al 30 de setembre. El procediment de concessió de l’ajut serà per ordre de sol·licitud, fins a exhaurir el pressupost disponible per aquesta convocatòria, que és de 300.000 euros i és compatible amb qualsevol altre ajut destinat a la mateixa finalitat.

Una campanya de suport al comerç local

Aquesta convocatòria forma part d’una campanya de suport al comerç de proximitat amb el lema “Gràcies! Revitalitzem la ciutat comprant al comerç local”, que els vol agrair l’esforç realitzat durant el període d’inactivitat a causa de la Covid-19 i alhora agrair a la clientela la fidelitat al comerç. I vol ajudar al comerç de proximitat a adaptar-se a la nova realitat post-COVID-19, tal com va explicar l’alcaldessa de Sant Cugat, Mireia Ingla, durant la presentació de la campanya.

Publicitat

Taula Tercer Sector


Aquesta iniciativa ha estat consensuada amb els representants de la Taula d’emergència econòmica i comerç i pretén valorar en aquest període de desconfinament el servei, la qualitat i el tracte proper de totes les persones que estan al capdavant dels establiments de Sant Cugat, oferint tota mena de productes i serveis.

Com a representant d’aquesta taula, va parlar també la presidenta de Sant Cugat Comerç, Aïda Fernández, que va agrair el suport que representa aquesta campanya per al comerç local i confia que no s’aturin aquestes ajudes.

El responsable dels mercats municipals de Mira-sol i Volpelleres, Santi Carol, va agrair a l’Ajuntament tot el suport que han tingut en els pitjors moments de la pandèmia perquè en els mercats es pogués desenvolupar l’activitat essencial d’una manera segura i es va mostrar optimista que aquesta crisi suposarà una oportunitat per al comerç local.

Per la seva banda, el Tinent d’alcaldia de Presidència, Pere Soler, va declarar que l’actual equip de govern té un compromís clar amb el comerç de proximitat i que si cal, buscarà suport “allà on faci falta”.

La imatge gràfica de la campanya ha comptat amb la participació de comerciants locals de diferents sectors i ha anat a càrrec del fotògraf santcugatenc Marc Quévy.

Aquesta iniciativa forma part del pla de contingència adoptat per l’Ajuntament amb la voluntat de donar suport a l’activitat econòmica de la ciutat en plena crisis del coronavirus.

Deixa un comentari