02/04/2020 – REDACCIÓ /
L’Ajuntament de Sant Cugat ha demanat ajuda a l’UME (Unitat Militar d’Emergències) de l’exèrcit espanyol per desinfectar les residències de gent gran de la ciutat, ja sigui l’única residència pública com les privades. Tot i aquesta petició d’ajuda, el govern de la Generalitat ha denegat la sol·licitud.
Pere Soler, tinent d’alcaldia de Presidència, Hisenda, Serveis Urbans, Mobilitat, Seguretat i Transport, ha confirmat aquest fet en una entrevista a TV Sant Cugat: “L’Ajuntament va sol·licitar a la Delegació del Govern la intervenció de la Unitat Militar d’Emergències per tal de donar suport a la desinfecció de les residències de gent gran perquè tenim casos positius en quasi totes les residències de la ciutat“.
Soler ha explicat que els serveis municipals estan desbordats i les competències pel que fa a residències de gent gran són de la conselleria de Treball, Afers Socials i Famílies. Per aquest motiu la Delegació del Govern va sol·licitar la conformitat de la Generalitat. “La Generalitat ha preferit utilitzar els seus recursos propis, és a dir, utilitzar els recursos de l’Ajuntament. En aquests moments qui està desinfectant les residències de gent gran són els serveis de l’Ajuntament que han rebut una formació específica“. El tinent d’alcalde ha remarcat que actualment els recursos no són suficients: “Amb els recursos que tenim no podem desinfectar totes les residències de cop. El ritme que nosaltres podem donar és molt inferior al que necessitaríem o el que ens podria donar un extern“.

A la vegada ha recalcat que hi ha una emergència en totes les residències, no només de gent gran sinó també en residències de persones amb diversitat funcional, i pel govern local era una solució que l’UME pogués aportar aquest suport necessari. Per acabar ha afegit que “des del grup socialista no entenem per què s’ha decidit que no intervingui l’UME“.
Núria Gibert, tinenta d’alcaldia de Drets Socials, Igualtat, Ciutadania, Salut i Infància, també s’ha pronunciat sobre aquesta qüestió i ha explicat via Twitter que els ajuntaments no tenen prou recursos per fer front a certes situacions, com per exemple les desinfeccions: “En primer lloc, moltes de les conseqüències que estem patint als municipis, és per culpa de la deixadesa, inoperància i privatització de serveis bàsics d’altres administracions. I tot i així, nosaltres rebem el patiment, les trucades els missatges, de la gent“.