L’Institut FP Sant Cugat celebra les seves jornades tècniques amb una setmana de xerrades, tallers i activitats

(13/2/2024 – Redacció)

L’institut FP Sant Cugat celebra una nova edició de les Jornades tècniques que es duran a terme fins el proper 16 de febrer. Una setmana plena de xerrades, tallers i activitats dinàmiques per als estudiants de totes les famílies i cicles de l’Institut. Hi participaran professionals i ponents experts en temes relacionats amb tots els estudis i sectors que s’imparteixen a l’institut, per ensenyar als estudiants conceptes nous i en tendència dins del món laboral.

Des de l’Institut FP Sant Cugat afirmen que “aquestes jornades tenen com a principal objectiu enriquir l’experiència educativa dels alumnes amb la participació directa de professionals, brindant-los l’oportunitat de connectar amb la realitat del sector i adquirir coneixements pràctics i experiències reals”.

El professorat i equip directiu de l’institut estan “desitjant que arribi aquesta setmana, per poder compartir noves experiències i coneixements amb els seus alumnes i aprendre mútuament els uns dels altres”.

Talent Day
Dins dels actes d’aquesta setmana destaca el Talent Day: un concurs d’iniciatives d’emprenedoria i innovació que els alumnes han treballat durant tot el curs, en els que han detectat necessitats reals i fan propostes de solucions originals i creatives. Hi participen alumnes de diversos cicles professionals de l’Institut FP Sant Cugat que el proper 15 de febrer presentaran les seves propostes dins el marc de les Jornades Tècniques. 

L’origen del Talent Day es concep dins del marc de la xarxa d’emprenedoria Emprèn FP i Impuls FP, programes que impulsa i coordina el Departament d’Educació, en el que dona ajuts a la creació d’aules d’emprenedoria. Ho organitza l’Institut FP Sant Cugat, l’Ajuntament de Sant Cugat (Àrea de Promoció Econòmica), l’agència Youz. Cooper i els alumnes de grau superior en comerç i màrqueting -Qgat Impakt- en les accions promocionals i comunicatives, com són el disseny del logotip, la campanya de promoció a les xarxes socials, els cartells i la imatge gràfica.

Els projectes d’innovació i emprenedoria que es presentaran han estat preparats seguint uns tallers i formació en Design Thinking, en sessions realitzades per Cooper i els professors de l’institut, una metodologia dissenyada per a elaborar idees innovadores a partir d’uns aspectes bàsics i propers a la realitat tant dels alumnes com la de la majoria de negocis i nous projectes. Es parteix de la utilitat de detectar necessitats que hi ha al nostre voltant i a partir de diverses matrius d’anàlisi i treball, com el mapa de l’empatia o la matriu d’impacte i viabilitat, han anat donant forma a projectes que resolen, de manera creativa i innovadora, necessitats que s’ha detectat al voltant de l’àmbit de treball de cada cicle formatiu.  Entre les fases de la metodologia Design Thinking hi ha la  definició i ideació, l’elaboració dels perfils del buyer personal, el prototipatge i, finalment, l’exposicio -Pitch-, que serà la que es podrà veure el dia 15 de febrer.

Els projectes realitzats en el Talent Day, com la participació en els actes, tallers i activitats de les Jornades tècniques s’han fet en un marc que combina aspectes lúdics i professionals en els que hi guanyen tots, tant els alumnes, assistents, participants, professorat i els professionals, que a part de compartir el seu coneixement i experiències, podran interactuar i conèixer els alumnes, els seus projectes i motivacions.