(27/12/2021 – Redacció/)
Un cop el TJSC ha donat el vistiplau a les restriccions proposades per la Generalitat de Catalunya per frenar l’expansió de la pandèmia, l’Ajuntament ha pres un seguit de mesures que afecten, principalment, l’aforament en espais tancats municipals i a les activitats programades per Nadal. Aquestes mesures es mantindran fins al 7 de gener.
A l’interior de les carpes de l’Envelat de Nadal i del Parc Jove l’assistència no podrà superar el 70% l’aforament. Així mateix, el trenet de Nadal, que circula fins al dia 4 de gener, redueix l’aforament en un 50%.
La restricció del 70% d’aforament afecta el Concert de Valsos i Danses que es fa avui al Teatre-Auditori. En aquest cas concret s’ha donat la possibilitat als espectadors/res de poder retornar les entrades amb la devolució total dels imports. La resta de la programació del Teatre-Auditori segueix amb normalitat.
La reducció de l’aforament no afectarà el Campament Reial, al Claustre del Monestir, els dies 3 i 4 de gener. Tampoc l’arribada dels Reis d’Orient, a la plaça d’Octavià, que a més a més també es podrà seguir en directe per Televisió Sant Cugat. Les cavalcades (al centre i als districtes) es mantenen, tal com ha indicat la Generalitat.
La resta de les activitats de la programació de Nadal es mantenen, a hores d’ara, tal com estan programades. També la Cursa del Gall que es farà divendres 31, a les 17 h.
Tot i això, cal recordar que l’Ajuntament com diverses entitats de Sant Cugat ja havien decidit fa uns dies cancel·lar les següents activitats:
· Campanades i Festa de Cap d’Any (31/12) – Org. Ajuntament
· Pedra i Sang (25, 26, 27 i 28/12) – Org. Amics de Pedra i Sang
· El Quinto de Nadal (25, 26, 28, 29 i 30/12) – Org. Cal Temari
· Ball de Gala per a la Gent Gran (2/01) – Org. La Unió
· Tallers per Joves als Jardins del Vallès (27.12) – Org. La Xesca