El 19è Festival Nacional de Poesia a Sant Cugat tornarà a omplir de poesia la ciutat

02/10/2019 – REDACCIÓ /

Aquest dimecres s’ha presentat als voltants del Teatre Auditori el 19è Festival Nacional de Poesia Nacional de Sant Cugat. Arriba el 9 d’octubre a la ciutat amb moltes propostes poètiques, d’entre les quals en destaca un homenatge a la Premi d’Honor de les Lletres Catalanes, Marta Pesarrodona i Narcís Comadira.

L’acte inaugural, dirigit i concebut per Jordi Bosch, es farà el dimarts 15 d’octubre al Teatre Auditori a dos quarts de nou del vespre i commemorarà el 80è aniversari de l’exili intel·lectual i humà del 1939. Els actors Marta Angelat, Jordi Boixaderas, Eduard Farelo, Lluís Soler, Júlia Truyol i Emma Vilarasau recitaran versos de Pere Quart, Josep Carner, Teresa Pàmies o Mercè Rodoreda, entre d’altres.

Publicitat

Dos dies després, el dijous 17 d’octubre tindrà lloc al mateix espai la Nit de Poesia. S’hi representarà l’espectacle “Amants i estalvis” dirigit per Jordi Lara, que presentarà persones que sense haver publicat cap llibre ni ofert cap recital han salvat la vida gràcies a la poesia.

El diumenge 20 d’octubre serà el torn de l’homenatge a Narcís Comadira a les 12 del migdia al Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya, ubicat a Valldoreix, on es podrà veure una mostra de l’obra artística de Narcís Comadira exposada expressament per aquesta ocasió.

El Festival de Poesia de Sant Cugat tancarà un mes d’activitats poètiques a la ciutat amb l’homenatge a Marta Pessarrodona. Serà el 9 de novembre a dos quarts de set de la tarda a la Casa Museu Cal Gerrer.

A més a més, en aquesta edició hi haurà dos nous formats, que apleguen, d’una banda, la vetllada poètica lesbiana, gay, bisexual, transgènere i Queer (LGBTQ) catalana i, de l’altra, els poetes més joves del panorama nacional.

El festival servirà també per fer-se ressò de la figura del poeta i humanista Carles Miralles, la visió poètica d’Andreu Vidal i per commemorar les efemèrides literàries d’enguany dedicades al centenari del naixement de Joan Brossa –amb cinc “polibrossianes” activitats i tres exposicions– i al centenari de la Colla de Sabadell de la mà de Feliu Formosa.

Podeu consultar el programa complet en aquest enllaç.

Feu un comentari