(20/01/2022 – Redacció)
Els casos de covid-19 a les escoles de Sant Cugat continua creixent. Aquest dijous 20 de gener el departament d’Educació de la Generalitat ha declarat més de 2.000 persones confinades, entre alumnes, docents i personal. A més hi ha 2 grups confinats.
Destaca La Farga amb 187 persones confinades, seguit de l’Escola Gerbert d’Orlhac amb 156 i l’Institut Escola Catalunya amb 155. Pel que fa als grups confinats, és un grup de l’Avenç i un altre de l’escola bressol Guixota.
Pel que fa a Catalunya, Educació ha declarat que hi ha 181 grups confinats i set centres tancats i més de 110.000 alumnes confinats (un 7,76% del total d’estudiants catalans).
La recepta del TAR a les farmàcies per als alumnes amb un positiu a l’aula s’amplia de 4 a 7 dies
Salut ha ampliat de quatre a set dies el període en què està activa la recepta del test d’antígens ràpid (TAR) a les farmàcies per als alumnes amb un cas de covid-19 a l’aula.
En els primers dies de classe després del Nadal (10-18 gener), s’han fet 160.522 tests a escolars a les farmàcies i d’aquests, 9.303 han donat positiu (5,8%). A l’atenció primària, on es fan els tests d’educació infantil, se n’han fet 19.796, 2.418 positius (12,2%).