Declararen als jutjats de Rubí imputats per envair les vies dels FGC

08/05/2019 – REDACCIÓ /

Aquest dimecres han assistit als jutjats de Rubí les persones imputades per envair les vies dels ferrocarrils catalans en la vaga general del passat 21 de febrer. Entre els imputats hi ha la candidata de les Joventuts d’Esquerra Republicana, Alba Gordó, el periodista local, Jordi Pascual, que es va acreditar com a tal davant els mossos el dia dels fets.

Un dels investigats pels talls de les vies ha declarat a TV Sant Cugat que l’estratègia dels implicats ha estat triple. Una part no ha declarat com a rebuig al judici, una altra part ho ha fet per desmentir algunes informacions de l’expedient i uns altres imputats no s’han presentat.

Publicitat

imputats-vaga-general-santcugat
Fotografia de les Joventuts d’Esquerra Republicana durant la concentració

En suport als imputats, una cinquantena de persones s’ha concentrat davant del jutjat número 7 de Rubí i han llegit un manifest de suport.

Entre els concentrats, en destaca també un grup de suport al periodista Jordi Pascual, del mitjà local El Cugatenc. Han ensenyat una pancarta amb el lema “Pel dret a la informació lliure. No a la imputació de Jordi Pascual”.

Després de la declaració, Pascual ha atès als mitjans i ha dit que “Hem denunciat col.lectivament que en el marc de #vagageneral és extralimitat obrir una causa penal per un tall de vies. I cas per cas, és absurd investigar persones que no formaven part de l’acció i un periodista que la cobria”.

Publicitat

El 5 de maig va transcendir als mitjans que 11 persones van ser imputades pels talls de les vies dels ferrocarrils durant la vaga general del 21 de febrer.

Feu un comentari