(12/01/2022 – Redacció)
El Departament de Salut ha presentat un seguit de mesures destinades a agilitzar els tràmits per alliberar els professionals sanitaris d’aquests actes administratius, prioritzar l’assistència sanitària i facilitar les gestions als ciutadans.
A partir d’avui, les persones que sol·licitin la baixa per COVID obtindran l’alta 7 dies després, un cop acabat l’aïllament, directament a La Meva Salut. Si passat aquest període o abans, la persona encara té símptomes o es troba malament, haurà de contactar amb el CAP perquè valorin el seu cas.
La secretària general de Salut, Meritxell Masó, ha destacat que “es tracta de procediments excepcionals davant d’una situació extraordinària”. També la secretària de Salut Pública, Carmen Cabezas, ha remarcat la importància de descarregar als professionals de la primària de les tasques més burocràtiques: “Necessitàvem accions per descarregar als professionals de l’Atenció Primària de tota la feina que no té un valor directa per la ciutadania. És important que la primària pugui fer el seu treball real”. Cabezas ha recordat que precisament el passat 10 de gener es va batre el rècord de visites a la primària amb quasi 100.000 consultes només per COVID.
Noves mesures per agilitzar la baixa mèdica per covid
- De manera temporal i per ajudar a descongestionar l’atenció primària, a través de les farmàcies adherides. Tal com es va presentar la setmana passada, Salut ha implementat un procediment per tal que l’usuari ha de trucar a la farmàcia i identificar-se, indicar la marca del test i la data en què s’ha fet. Masó ha insistit en la importància de no anar-hi presencialment, ja que amb un resultat positiu ja ha començat el període d’aïllament.
- Amb una eConsulta des de La Meva Salut, indicant la marca del test i la data en què s’ha fet.
- A la web cita salut.gencat.cat, a l’apartat Símptomes de la COVID-19, mitjançant un formulari de nova creació.
- Si no es pot fer cap dels canals anteriors, es pot contactar amb el CAP o bé trucar el 061. Tot i això, es recomana que sempre que sigui possible s’utilitzin vies telemàtiques per reservar els centres d’atenció primària per a les persones que realment necessitin aquesta atenció perquè no es trobin bé o per qualsevol altre problema de salut.