10/03/2020 – REDACCIÓ /
Amb motiu del Dia Internacional de la Dona Treballadora a Sant Cugat s’han organitzat aquest 8 de març i al llarg de set dies, prop d’una trentena d’activitats per reclamar la igualtat efectiva entre homes i dones.
La Maria, del Comitè de Vaga Feminista de Sant Cugat, ha dit que han volgut estendre les reivindicacions més enllà del 8 de març, amb diferents actes programats durant la setmana prèvia, que es va iniciar el dilluns de de març amb una performance a la plaça Lluís Millet.
La llista d’activitats que es van dur a terme a la ciutat amb motiu d’aquesta data és molt llarga. Organitzades des del Comitè de Vaga Feminista de Sant Cugat, però també des de moltes altres institucions. Un exemple va ser l’obra de teatre titulada “Dones 3.0” que va tenir lloc divendres a la plaça Pep Ventura a càrrec del grup Oh, Vàries!
Dissabte al migdia el Comitè de Vaga Feminista de Sant Cugat va començar a escalfar motors a la plaça Octavià per a la gran manifestació de diumenge amb una sèrie de tallers i activitats familiars a càrrec de 8 Mil motius.
La Maria, del Comitè de Vaga Feminista de Sant Cugat, ha declarat que ara es volen sumar més dones al moviment feminista de Sant Cugat. D’altres edats i de diferents perfils.
Diumenge, Dia Internacional de les Dones, la jordana va arrencar a la plaça Lluís Millet amb la concentració prèvia a la manifestació on es va llegir un manifest.
En el text es va fer palès la voluntat del moviment de “reescriure la història i combatre el silenci i la injustícia històrica que hem patit i patit les dones”.
La capçalera de la manifestació, on van participar prop de tres-centes persones, va avançar pels carrers del centre de la ciutat amb una pancarta que portava per lema “8m, ens aturem per canviar-ho tot”. Davant de l’Ajunatment es va tornar a llegir el manifest de la vaga.
Però, sens dubte, un dels moments culminants de la vaga va ser l’adaptació catalana de la performance de l’himne feminista xilè “Un violador en tu camino”, a la llotgeta del Monestir, que també es coneix com “El violador ets tu”.
Alguns dels participants a la vaga van intentar després de la performance entrar a l’interior del Monestir, on s’estava oficiant missa, per a llegir de nou el manifest, però alguns assistents no els van deixar accedir al recinte.
Després d’aquests moments de tensió i de llegir de nou el manifest a les portes de l’església del Monestir, es va donar per finalitzada aquest gran acte, però durant aquests dies encara es duran a terme activitats reivindicatives. Per exemple, dissabte 14 de març tindrà lloc una jornada lúdica i de sensibilització pels drets de les dones a la plaça d’Octavià que comptarà amb activitats de dansa, esport, conta contes, la lectura d’un manifest i el concert de les raperes Decibelles i Lil Russia&Jahzzmvn. També hi haurà carpes informatives per acostar als ciutadans de Sant Cugat la feina de les entitats a favor de la lluita pels drets de les dones.
Sota el lema “Feminisme: moviment social i polític per la igualtat econòmica, jurídica i política de la dona envers l’home. És cosa de totes i tots” s’han programat tallers, taules rodones, xerrades, pel·lícules de cinema, exposicions i una gran varietat d’activitats. Com la sessió del pròxim divendres organitzada per l’Ajuntament de Sant Cugat al Cafè del Teatre-Auditori amb el títol “Dona i diversitat funcional”, que reflecteix la lluita de Sant Cugat pel reconeixement de les dones amb una diversitat funcional.