Ampliació: L’Ajuntament fa una suspensió temporal del cobrament del lloguer de tots els immobles de Promusa

24/03/2020 – REDACCIÓ /

El consell d’administració de l’empresa d’habitatge públic, Promusa, ha acordat fer una moratòria del cobrament de tots els lloguers dels seus immobles com a mesura per ajudar a pal·liar els efectes econòmics de la crisi del coronavirus. De moment la mesura s’aplicarà als lloguers del mes d’abril. Concretament, es deixarà de cobrar la mensualitat de 499 habitatges, 48 oficines, 91 locals comercials, incloses parades dels mercats municipals, 422 aparcaments i 42 trasters. Es tracta d’una suspensió temporal per avaluar cas per cas però això no significa que s’anul·li el pagament.

Segons l’Ajuntament, aquesta moratòria és una mesura de protecció per tenir temps per a la valoració de l’impacte i estudi de mesures concretes i adequades. En fases successives s’aniran fixant les condicions per fer possibles els corresponents ajustaments cas a cas, i els sistemes d’ajuts que en els casos més vulnerables, suposarà l’ajut a la totalitat de la renda. L’Ajuntament també espera que el govern de l’Estat decreti un paquet d’ajudes al lloguer per complementar les mesures que s’han pres.

Publicitat

Pel que fa a les promocions privades gestionades per Promusa, com per exemple el cas de la promoció de Benet Moxó, s’ha arribat a un acord amb la propietat i s’aplicarà una moratòria inicial com a mesura de protecció general per veure després quin serà l’abast de l’impacte.​

Segons Mireia Ingla, alcaldessa de Sant Cugat, “el nostre objectiu és que les famílies, les empreses i els comerços disposin de la màxima liquiditat possible. No permetrem que aquesta crisi acabi afectant els col·lectius més vulnerables i el teixit econòmic local

Publicitat

El Sindicat de Llogateres denuncia que no és una suspensió

Tot i aquest anunci, el Sindicat de Llogateres de Sant Cugat ha denunciat a les xarxes socials que l’Ajuntament es refereixi aquesta mesura com a “suspensió” quan, segons el sindicat, “l’acordat en el Consell de Promusa no és una suspensió de mensualitats sinó d’una moratòria i per tant aquest pagament es podrà prorratejar durant els mesos següents“.

Sense recollida de voluminosos

L’Ajuntament també ha informat que se suspèn la recollida de voluminosos mentre duri el confinament i per aquest motiu demanen que ningú deixi voluminosos al carrer. L’objectiu d’aquesta mesura és optimitzar recursos. La recollida d’escombraries continua funcionant amb total normalitat.


Feu un comentari