Promo banner TVSC

“Els mitjans locals es converteixen en locals”


josepmaria-marti-griss-uab-opinio
“Quan hi una crisi econòmica d’abast global com la que hem viscut, els que acostumen a rebre més les conseqüències són les parts febles del sistema econòmic i social; en el cas dels mitjans de comunicació, els esgraons que tenien més possibilitats de patir eren els locals. Això és el que pensàvem molts que passaria, i de fet va passar, bàsicament a tots aquells que no varen tenir la capacitat de reaccionar a temps, o els que es trobaven en una situació més precària d’entrada.

Però la crisi també ha servit per a crear oportunitats. En paral·lel al desenvolupament de la crisi, les noves tecnologies digitals s’han implementant en els darrers anys de forma més ràpida del que ens imaginàvem, situant-se en els diferents mercats de producció i consum a preus cada vegada més competitius. També en el sector de la comunicació: molts diaris, ràdios i teles comarcals han pogut accedir a la xarxa i han aconseguit fer-se assequibles no solament pels habitants de la seva zona de cobertura, sinó també per una audiència d’un abast geogràfic indefinible.

La gran paradoxa que s’ha anat produint en els darrers anys ha estat per una part, que els mitjans locals s’han convertit en globals sense adonar-se’n i que per una altra, els seus continguts han aconseguit circular per la mateixa autopista de difusió que les grans “majors” de la comunicació hertziana i escrita.

Un ciutadà de Sant Cugat que visqui a Londres, pot accedir ara a una in-
formació idèntica a la d’un altre que no s’hagi mogut del poble. Aquest no és un tema baladí: és un tema important que fa sentit i és útil no solament pels que viuen fora vila, sinó també per a totes aquelles del món global que puguin tenir algun tipus d’interès en la població.

La presència a la xarxa dels mitjans locals, públics i privats ha afegit dimensió i valor a la feina que han fet i fan i els garanteix un futur millor que el que era de preveure amb anteriors canals de distribució. El rep-
te en aquesta nova etapa és aconseguir que trobin la manera d’obtenir els recursos necessaris per a poder fer la seva tasca alhora que millorar-la, a fi de poder-se situar en les millors condicions en un entorn molt competitiu, que a vegades fa difícil la visibilitat dels més petits.

Deixa un comentari