Promo banner TVSC

El concurs públic de publicitat de l’ajuntament “fet a mida per beneficiar al Tot Sant Cugat”


Publicitat

27/02/2019 – REDACCIÓ /

En la documentació adjuntada en el concurs públic, el govern local ja dóna per fet que l’adjudicatari és el TOT Sant Cugat com es poden veure en aquests documents signats per la cap de premsa el 3 de desembre del 2018.

El passat 4 de febrer l’Ajuntament va publicar el concurs públic per establir un contracte de publicitat en mitjans de comunicació d’abast local. Aquest concurs pretén destinar 541.000 de diners públics a un únic mitjà de comunicació durant els propers 4 anys, dos anys més dos prorrogables.

Publicitat

A més, tal com van manifestar alguns grups durant el darrer ple municipal, el govern local no ha informat d’aquest procediment ni als partits de l’oposició ni a la resta de mitjans de la ciutat, tot i ser un concurs públic i teòricament obert a tots els mitjans.

Quines són les condicions que ha de tenir un mitjà per presentar-se a aquesta licitació?

Ha de ser premsa escrita, de periodicitat setmanal i gratuïta, amb una tirada recomanada de més de 18.000 exemplars, amb versió web i en un format DIN A5. Per tant, segons aquests criteris tan sols un únic mitjà de Sant Cugat compleix els requisits i es pot presentar al concurs, el TOT Sant Cugat.

 

Font: El Cugatenc

Segons fonts institucionals des de fa més de 10 anys l’ajuntament i el TOT Sant Cugat tenien un contracte privat que adjudicava directament cada any gran part del pressupost municipal en comunicació sense necessitat de fer un concurs públic. Un contracte que no es va fer amb cap altre mitjà privat de la ciutat i que mai es va fer públic. Ara, amb l’entrada en vigor de la nova llei de contractes del sector públic del 2018, aquest contracte privat no podia seguir en vigor i s’havia d’assignar amb un concurs públic.

Segons informava el Cugatenc aquesta setmana, fonts institucionals han explicat “que el concurs és volgudament restringit ja que intenta ser l’adaptació a forma de concurs públic del conveni que l’Ajuntament ja mantenia amb el TOT durant els anys previs“. Per tant, i segons aquestes informacions, des del mateix consistori han confirmat que el concurs públic està restringit a un únic guanyador, l’empresa Totmèdia.

És més, en la documentació adjuntada en el concurs públic, el govern local ja dóna per fet que l’adjudicatari és el TOT Sant Cugat com es poden veure en aquests documents signats per la cap de premsa el 3 de desembre del 2018.

També crida l’atenció que el decret d’aprovació d’inici de l’expedient estigui signat un 24 de desembre a les cinc de la tarda pel Secretari General accidental de l’ajuntament i no pel Secretari titular.

 

Quines conseqüències té que es produeixi el concurs públic en aquest moment?

Aquest tràmit es produeix a uns mesos de les properes eleccions municipals. Segons va manifestar Pere Soler, portaveu del PSC, al darrer ple municipal, això significa que “s’està hipotecant el proper mandat de quatre anys de la publicitat de l’Ajuntament de Sant Cugat”.

 

Quants diners es gasta l’ajuntament en publicitat?

“L’Ajuntament no compta amb una estructura suficient per amplificar tota la difusió que fa en els canals propis”. Això és el que es diu, literalment, al concurs però aquests “canals propis” suposen, cada any, més de 2 milions d’euros de pressupost públic: només Cugat.cat ens va costar l’any passat més d’1.300.00 euros,  la web i les xarxes municipals prop de 175.000€ el 2017 i les publicacions a la ciutadania prop de mig milió.

Ens aquests moments els grups municipals de l’oposició estan esperant resposta per part de l’equip de govern i fins i tot el Partit popular de Sant Cugat ha presentat un recurs contra aquest procediment de licitació.

El termini d’aquest concurs finalitza l’1 de març i l’obertura dels sobres seran el 8 de març a les 12h del matí a la sala de plens.

 

 

 

 

Deixa un comentari