L’Autoritat Catalana de la Competència ha conclòs que el concurs de publicitat no respecta el principi de competència

03/04/2019 – REDACCIÓ /

Fa uns mesos l’ajuntament va anunciar un concurs públic per contractar la publicitat en els propers quatre anys. Un concurs polèmic que va posar d’acord a tota l’oposició en el ple de març per aprovar una moció que aturés el procediment.

Publicitat

Quinze dies després, a petició d’una comunicació anònima, l’Autoritat Catalana de la Competència ha analitzat el concurs de publicitat de l’ajuntament i ha conclòs que els plecs no han sigut prou respectuosos amb el principi de competència.

Tot i que ha valorat el fet que l’ajuntament hagi emprat el procediment obert com a procediment ordinari d’adjudicació de publicitat.

L’Autoritat Catalana de la Competència entén que no existeix justificació suficient perquè el contracte no va ser dividit en lots ni perquè es va incloure la mida de la publicació com un requisit per a la prestació del servei o perquè el repartiment dels punts del criteri de valoració del nombre d’exemplars no respectava el principi de proporcionalitat.

Publicitat

Aspectes que Competència entén que “òbviament” no afavoreixen la concurrència ni la competència.

Encara que les conclusions de l’Autoritat Catalana de la Competència no són vinculants, és un organisme de la Generalitat de Catalunya que té com a missió vetllar pel correcte funcionament competitiu dels mercats a tots els sectors productius de l’economia catalana.

Feu un comentari