Promo banner TVSC

Un document evidenciaria que el concurs de licitació de publicitat és per al TOT

27/02/2019 – REDACCIÓ /

En el portal de contractació pública de la Generalitat, la web on es pugen tots els concursos de licitació pública de les administracions catalanes, hi figura un informe tècnic del departament de comunicació de l’Ajuntament de Sant Cugat on es posa com a exemple la publicitat institucional feta al “Tot Sant Cugat” per justificar el pressupost del concurs de licitació de publicitat obert el mes de febrer d’enguany.

tot-santcugat
Font de la imatge: wikipedia

En el primer paràgraf de l’informe tècnic, disponible en aquest enllaç, hi figura: “Informe Tècnic de Justificació del Pressupost de Licitació i Valor estimat del Contracte Relatiu al contracte de Publicitat, informació institucional sobre les activitats i els serveis municipals i difusió pública d’anuncis oficials, edictes i ofertes de treball al Tot Sant Cugat”.

A la resta del document hi hi ha una taula amb totes les insercions publicitàries fetes a la publicació local en un període de quatre anys. Una quantitat de diners que ascendeix a 541.878,73 euros.

El concurs de licitació de contractació de publicitat obert el 4 de febrer i que finalitza l’1 de març entregarà al mitjà que el guanyi 297.678,71 euros en dos anys, prorrogables a quatre. Per tant, si multipliquem la xifra per dos, el resultat és de 595.357,42 euros. Una quantitat molt similar a l’import total de la publicitat contractada al Tot Sant Cugat a l’informe tècnic.

Tot plegat confirmaria el que les fonts institucionals de l’ajuntament haurien dit al Cugatenc: “expliquen que el concurs és volgudament restringit ja que intenta ser l’adaptació a forma de concurs públic del conveni que l’Ajuntament ja mantenia amb el TOT durant els anys previs”.

Com que la nova llei municipal de contractació no permet fer insercions publicitàries recurrents en un mitjà de comunicació, l’Ajuntament hauria trobat en aquest concurs de licitació “sui generis” la fórmula perfecte per seguir anunciant-se al TOT, com ho ha fet en els últims 30 anys.

Com a reacció de tot plegat, la secció local del Partit Popular ha impugnat el concurs, tal i com ha informat Álvaro Benejam a La Contraportada.

1 comentari a “Un document evidenciaria que el concurs de licitació de publicitat és per al TOT

Deixa un comentari